Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

stevvee skrev: tis 01 okt 2019, 08:31 Nej går ej att bestämma själv. Tidigare fanns det möjlighet att ställa på laddkabeln men det var tidiga T8or som hade den kabeln.
Undrar vad motiveringen är att plocka bort den funktionen?

Finns på min V60 D5 TE från 2017 och visst, den står ofta på max effektuttag. Men när man ibland laddar i vanliga Shucko-uttag som kanske är dåligt dimensionerade känns det bra att kunna ställa ner effekten till 6A.
Säljaren sa att det var något om reglementen som gjorde att det var lättare att byta bort den kabeln. Men jag köper till en ställbar att ha med i bilen.
Problemet är att jag inte har mer än 10A tillgängligt på min minst belastade fas och bilen kommer vilja ta ut 16A om jag kopplar in den :D
Monnier skrev: Problemet är att jag inte har mer än 10A tillgängligt på min minst belastade fas och bilen kommer vilja ta ut 16A om jag kopplar in den :D
Fan, vad ruttet...

(alltså, att inte kunna begränsa effektuttaget)
StefanN skrev:Sätt in en riktig laddbox. Jag skulle aldrig vilja ligga och maxa en Schuko i timmar.
Men du.... frågan handlar ju om laddbox ...inte om schuko. Förstår inte vad svaret har med frågan att göra

Det handlar om att bilen kommer försöka få ut 16A . En passat kan du ställa in vilken max effekt du vill ta ut. Frågan var om det gick på Volvo

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Monnier skrev:
StefanN skrev:Sätt in en riktig laddbox. Jag skulle aldrig vilja ligga och maxa en Schuko i timmar.
Men du.... frågan handlar ju om laddbox ...inte om schuko. Förstår inte vad svaret har med frågan att göra

Det handlar om att bilen kommer försöka få ut 16A . En passat kan du ställa in vilken max effekt du vill ta ut. Frågan var om det gick på Volvo

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Effekten kontrolleras från laddkabeln/boxen, vissa kablar har den funktionen och vissa inte(den medföljande t.ex.). Jag har laddbox installerad som laddar med 16A.
fragge skrev: Effekten kontrolleras från laddkabeln/boxen, vissa kablar har den funktionen och vissa inte(den medföljande t.ex.). Jag har laddbox installerad som laddar med 16A.
Där har Passat + över volvo eftersom effekten kan styras i från bilen. Det går helt enkelt lösas med effektvakt.

Men å andra sidan varnar en GTE-manual för att bilen kanske inte ens går att starta om det är kallare än -27 ;)
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]