Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av y97olle
Så här ser det ut för mig, skall pröva att uppgradera ikväll om jag hinner.
1276.PNG
1276.PNG (3.79 KiB) Visad 577 gånger
av Noodles
Var förbi på Volvo!
Med ett av deras minnen som innehöll Europa uppdateringen kom frågan om att uppdatera upp.

Tankade ner Skandinavien på mitt minne där, och inget hände.
Provade med Skandinavien på Volvos minne, och inget hände.

Tankar ner Europa nu, får se om det funkar. :nerd:
av Noodles
Xanthopteryx skrev:Ett vildskott: Testa packa upp din RAR och packa den som ZIP och kör igen.
Volvos Skandinavien fil låg som zip men den accepterades inte. :-/
Ska se hur det går med Europa uppdateringen, 52min kvar av nerladdningen.
av XC888
Noodles skrev: mån 30 sep 2019, 13:49 När jag laddat ner och kollar på filerna har jag en rar fil och en dbinfo fil.

Samtidigt så säger nedladdningsprogrammet att jag har en godkänd Sensus version på minnet när jag väljer kontrollera nerladdning... :-/
Jag tolkar din situation som att du har någon programvara installerade som har association till filändelsen ".zip", och det är kanske WinRar.
av XC888
Uppdaterade Skandinavien kartorna m.h.a. bilmodemet, nerladdningen tog typ 2 minuter medans själva uppdateringen tog 12-15 minuter. Efteråt så kom meddelandet "Lämna bilen med motorn av för att slutföra", föregående version var 1273 och nuvaran de version är 1276. Uppdatering av resterande kartor kommer jag göra med USB sticka.
av Noodles
XC888 skrev:Uppdaterade Skandinavien kartorna m.h.a. bilmodemet, nerladdningen tog typ 2 minuter medans själva uppdateringen tog 12-15 minuter. Efteråt så kom meddelandet "Lämna bilen med motorn av för att slutföra", föregående version var 1273 och nuvaran de version är 1276. Uppdatering av resterande kartor kommer jag göra med USB sticka.
Märkligt att det funkar med bilmodemet för vissa men inte för andra... :-o

Hur som jag tankade ner Europa och skickade i minnet i bilen och voilá uppdateringsfrågan kom.
Hann inte uppdatera idag utan får kolla på detta imorgon, men nu ska det väl funka. :-)

Hur lång tid ska man tro Europa tar att uppdatera?
Kan man lämna det igång på uppfarten eller stänger bilen ner efter en stunds passivitet?
När bilen går i viloläge så stoppar det (har provat... funkade dåligt :-p )
Men om du sätter någon unge i bilen med uppgiften att trycka på "Stäng inte ner" när det poppar upp på skärmen så kan du lösa det =)
XC888 skrev: mån 30 sep 2019, 16:39 Uppdaterade Skandinavien kartorna m.h.a. bilmodemet, nerladdningen tog typ 2 minuter medans själva uppdateringen tog 12-15 minuter. Efteråt så kom meddelandet "Lämna bilen med motorn av för att slutföra", föregående version var 1273 och nuvaran de version är 1276. Uppdatering av resterande kartor kommer jag göra med USB sticka.
Har du också en minnesbild att uppdateringen var på ca 84 MB när den laddas ner via bilmodemet? Lite mindre än de 1,7 GB som uppdateringen via USB-minnet är på, jag gissar att skillnaden är att det som laddas ned via bilmodemet eller annan uppkoppling bara är skillnaden mot förra kartan, medan USB laddar ned allt (eftersom det i det läget inte kan finnas någon kännedom om vilket frånläge kartan befinner sig i innan uppdatering). Det kan nämnas att jag avbröt uppdatering via bilmodemet eftersom jag har så dålig uppkoppling och istället använde mig av USB-minnet.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]