Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köp en kodläsare du det finns många bra sådana men inga är då bra som Volvos egen och skall du ändå ge dig på ett försök till byte så se till att få så bra indikatorer som du kan och om du köper "rätt" box så slipper du programmera om den (så var det iaf på tidigare v70)
Användarvisningsbild
av Bothner
Väcker en gammal tråd. Min S80-07 har tydligen magneter i naven och ingen abs-kuggkrans. Bilia säger att felkoden säger abs styrenhet =20000 ink felsökning 2500, ny enhet 12000, arbete 5800! Hittar massor på bildelsbasen. Bilia säger mycket svårt att hitta en på skroten som "passar" "behöver vara tillverkad nästan samma vecka som bilen för att passa"!? Några förslag från er andra?
Hej. Har en v70 2001 140hk.

Bytte först en abs-krans. Lampan lös fortfarande. Folks 0070. Efter lite sökning här på sidan va det någon som sa att man kunde kolla kolet i pumpen.
Vi demonteras pumpen och bytte kolet i den. 45 kr. Lampor slocknade efter det.
Användarvisningsbild
av Bothner
Fantastiskt bra! Min pumpenhet skickades till Holland. Omlödning av kretskort och pump 4500kr ink demontering/montering och frakt.. Jag är nöjd!
Användarvisningsbild
av Bothner
Well.. Från Bilias 20000kr så är allt relativt! Om man inte är kunnig i finmekanik och inte ens vet hur abs-styrenheten demonteras... Grattis till den duktiga mekanikern som hittade kolen!
av mange240
Bothner skrev: tis 29 dec 2020, 19:16 Well.. Från Bilias 20000kr så är allt relativt! Om man inte är kunnig i finmekanik och inte ens vet hur abs-styrenheten demonteras... Grattis till den duktiga mekanikern som hittade kolen!
Jo då hade man bleve, lessen. Ja han skulle ha börjat på Bilia, tjäna pengen han :-o

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]