Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Ser ut som en redig grussamlare, det där hålet? Hur ser draget ut rostmässigt om ett par år tro?
Användarvisningsbild
av thread
Fotade min installation i morse.
IMG_0856.JPG
Fint uppsågat hål :)
IMG_0856.JPG (1.43 MiB) Visad 1073 gånger
Ser helt OK ut.

Angående rost etc. Jag hade samma typ av drag på min Audi S6 och det var inga som helst problem med varken rost eller grus/damm. På min tidigare V70 hade jag avtagbart drag och den lösningen med en kåpa samlade däremot kilovis med skit :)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
uniformerad skrev:
Drag.jpg
Så här ser det ut på vår bil, inte perfekt, men tillräckligt bra, syns bara om man tittar efter.
Snygg ytrost nertill i bild där. Ser ut att vara en skugga av rost uppe i hålet också va?

Eller är det "bara" ljuddämparen som är rostig nertill i bild?
av uniformerad
SBergdahl skrev:
uniformerad skrev:
Drag.jpg
Så här ser det ut på vår bil, inte perfekt, men tillräckligt bra, syns bara om man tittar efter.
Snygg ytrost nertill i bild där. Ser ut att vara en skugga av rost uppe i hålet också va?

Eller är det "bara" ljuddämparen som är rostig nertill i bild?
Ser värre ut än det är, lite ytrost på ljuddämparen
Användarvisningsbild
av Ilduce77
13.000 betalade jag för eftermontering. Fick bra rabatt på bilen, så de hade inte mer att ge... Sa de i alla fall.. 😁

Jag sa att jag hade sett skräckexempel på håltagningar och att jag bsra skulle acceptera ett snyggt hål och det fick jag..

Angående rost pga grus och fukt, så är ju hålet så stort att det ventileras väl och fukten blir inte hängande på draget..
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]