Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Här syns musik på abonemanget. De sa på Tre att de ser musikstreaming och att det är gratis.
IMG_0543.jpg
IMG_0543.jpg (80.04 KiB) Visad 692 gånger
av stevvee
Robbi skrev:
stevvee skrev:
Robbi skrev:Välj Tre, de har gratis musikstream.
Funkar ej via Spotify i sensus väll ?
Jo, ringde och kollade. Det fungerar.
Vad bra, vet att några hade problem med detta förra året i någon tråd. Men det är ju bra att det funkar!
Användarvisningsbild
av Ilduce77
GATUPLAN skrev: tis 24 sep 2019, 23:35 Ja tyvärr det är Telenor jag har. Men dålig uppkoppling av Spotify beror det bara på Internet eller det är kanske själva Spotify som spökar? Appen är inte helt anpassad till Sensus m.m.? Det är väldigt mkt som skiljer på Spotify i Sensus och i telefonen och andra enheter. Synd att Sensus inte är Android baserad redan nu.
Jag får ibland direkt Internet uppkoppling men Spotify kan dröja väldigt länge.
Sedan kan jag undra var 10GB i månaden går åt när det inte spelas så mkt.
Spotify i sensus är är helt anpassat till just sensus.. 😁

Jag fick också upp internetsymbolen på mitt Telenorkort, men varken TuneIn eller Spotify ville starta.. Stod bara anslutningsfel.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Ilduce77 skrev: tor 26 sep 2019, 14:13
GATUPLAN skrev: tis 24 sep 2019, 23:35 Ja tyvärr det är Telenor jag har. Men dålig uppkoppling av Spotify beror det bara på Internet eller det är kanske själva Spotify som spökar? Appen är inte helt anpassad till Sensus m.m.? Det är väldigt mkt som skiljer på Spotify i Sensus och i telefonen och andra enheter. Synd att Sensus inte är Android baserad redan nu.

Jag fick också upp internetsymbolen på mitt Telenorkort, men varken TuneIn eller Spotify ville starta.. Stod bara anslutningsfel.
Sensus Spotify är långt efter den vanliga vad det gäller funktioner. Man måste även kunna lyssna offline i många timmar men det funkar inte här. Trotts att det är i bilen man önskar sig mest att få tillgång till allt även när man inte har tillgång till internet.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
stevvee skrev: tor 26 sep 2019, 06:02
Robbi skrev:
stevvee skrev:
Funkar ej via Spotify i sensus väll ?
Vad bra, vet att några hade problem med detta förra året i någon tråd. Men det är ju bra att det funkar!
Ok
Hur funkar tre i övrigt? Uppkoppling och annat?
Fungerar det bra utanför Sverige I EU Länder ?
Hur länge har du haft tre i bilmodemet?

Nu har jag redan tagit Comviq för att prova på i 2 månader 95kr 100GB/mån.
Men därefter kan jag ta tre. Då jag har ett gammalt abonnemang hos tre som extra lur till min far där han inte alls använder Internet. Då kan jag beställa ett extra SIM till bilmodemet 49kr/mån och då binder man sig på det men om allting fungerar som det ska då får jag extremt mycket Internet för bara 49kr i månaden.

Hur nöjda är ni med tre i EU och hemma i Sverige?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
GATUPLAN skrev: tor 26 sep 2019, 15:44
Ilduce77 skrev: tor 26 sep 2019, 14:13

Sensus Spotify är långt efter den vanliga vad det gäller funktioner. Man måste även kunna lyssna offline i många timmar men det funkar inte här. Trotts att det är i bilen man önskar sig mest att få tillgång till allt även när man inte har tillgång till internet.
Håller med dig till 100 procent 👍🏻
av pellemando
Hoppas man kan uppdatera nuvarande sensus till det det nya Android baserade som finns i Polestar bilarna. tror vi skulle slippa en hel del problem då
Användarvisningsbild
av Ilduce77
pellemando skrev: fre 27 sep 2019, 09:28 Hoppas man kan uppdatera nuvarande sensus till det det nya Android baserade som finns i Polestar bilarna. tror vi skulle slippa en hel del problem då
Det tror jag tyvärr vi kan drömma om.. Alldeles för dålig hårdvara för att få det att funka med Android på motsvarande sätt som i kommande system.
Användarvisningsbild
av Robbi
GATUPLAN skrev: tor 26 sep 2019, 20:13
stevvee skrev: tor 26 sep 2019, 06:02
Robbi skrev:
Ok
Hur funkar tre i övrigt? Uppkoppling och annat?
Fungerar det bra utanför Sverige I EU Länder ?
Hur länge har du haft tre i bilmodemet?

Nu har jag redan tagit Comviq för att prova på i 2 månader 95kr 100GB/mån.
Men därefter kan jag ta tre. Då jag har ett gammalt abonnemang hos tre som extra lur till min far där han inte alls använder Internet. Då kan jag beställa ett extra SIM till bilmodemet 49kr/mån och då binder man sig på det men om allting fungerar som det ska då får jag extremt mycket Internet för bara 49kr i månaden.

Hur nöjda är ni med tre i EU och hemma i Sverige?
Jag har haft Tre sedan 2017 och har kört överallt i Europa. Mitt är på 6 GB/mån och det har aldrig tagit slut.
av Cokeisit
pellemando skrev:Hoppas man kan uppdatera nuvarande sensus till det det nya Android baserade som finns i Polestar bilarna. tror vi skulle slippa en hel del problem då
Är det någon som hört mer om när det blir Android i V90? Om det kommer till polestar vid leveranserna i maj borde vi teoretiskt kunna få det i MY21 det lär inte vara mer än utseendet som skiljer dem åt i stort.

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]