Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Alldeles för tjockt att spruta inne i dörrarna.
Användarvisningsbild
av Frrla
TommyP86 skrev:Luktar förjävligt till att börja med. Nån hade sprayat naven på en s40 jag köpte för några år sen, gick aldrig bort.
Luktar gött göre å flickorna blir som galen ;-)
EbbevonVolvo skrev:Alldeles för tjockt att spruta inne i dörrarna.
att använda under bilen då? tex golv eller så. tänker rent praktiskt om vi bortser från allt annat. om det är effektivt i sig eller om det ställer till med något?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Nu gissar jag bara här, men oftast vill man att flickorna ska komma springandes, och inte vildsvinen. Vi är dock alla olika
Seriöst så är det nåt som förmodligen har 1 bra användningsområde, därför finns det kvar på hyllorna. Det är inte som hålrumsskydd
Användarvisningsbild
av lennarte
Trätjära har använts som rostskydd och träskydd i hundratals, kanske tusentals år så det är inget nytt. Och visst luktar en nytjärad eka underbart, farsan tjärade sin träbåt varje vår när jag var yngre (-50 och -60-talet). Är dock inget vildsvin (möjligen miljösvin.... :x )
Var en gång på en renoverad 1700-tals smedja och fick smida en kapsylöppnare. När den var färdig värmdes den upp till några hundra grader och smeden hade en tjärindränkt trasa i handen som han "virade in" den i. Den hänger i uterummet och gjort så i många år nu och än syns ingen rost, inte ens på dom delar av den som "används"
20190926_085624-800x450.jpg
20190926_085624-800x450.jpg (116.77 KiB) Visad 1608 gånger
PS
Vildsvin är underbara djur, gärna förkokta eller lättrökta innan dom hamnar på grillen?.
Användarvisningsbild
av Frrla
TommyP86 skrev: ons 25 sep 2019, 22:02 Nu gissar jag bara här, men oftast vill man att flickorna ska komma springandes, och inte vildsvinen.Bild
De är ju precis det dom gör som ja skrev ovan :-) tunnt med vildsvin här uppe i Norrland. Kan ju vara så att flickor och svin har mer gemensamt än vi män någonsin kunnat ana. Skämt å sido. Menar inget illa men jag var absolut tvungen ;-)
Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]