Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
ER skrev:
PuttePiP skrev:Hej "Tjabo_s"!

Jag har tänkt göra samma sak på min V70N -02 , dvs montera snobbringar kring mätartavlorna. Var köpte du dessa, har du artikellnr?

Är mycket tacksam för tips/foton på montering.
:-/]
Ett tips kan jag direkt lägga, strunta i SAM:s överprissatta ringar, 1200-1300kr är skamligt. Härhttp://www.blocket.se/view/5223640.htm? ... c=1&city=0 beställde jag till min S60 -02 för endast 390kr+frakt med mycket snabb leverans. Behövs ej limmas utan man skall tydligen vika in kanten på ringen bakom tavlan, vet mer imorgon när jag hämtar ut dom.
Det låte bra....hoppas att detta är ok nu
Ser fram emot bilder :wink:
Användarvisningsbild
av Loner
Vi väntar på bilder och en recension :roll:
av Aight
Kommer det några bilder.....Jag har hört att det bara är SKIT.....Men jag hoppas att det är fel för det är ju rätt pris....

Bilder Bilder tack....
Användarvisningsbild
av ER
Aight skrev:Kommer det några bilder.....Jag har hört att det bara är SKIT.....Men jag hoppas att det är fel för det är ju rätt pris....

Bilder Bilder tack....
Dom kommer, filmen är på framkallning då jag är den sista utan digitalkamera :oops:
Användarvisningsbild
av Loner
OKidoki, men hur var finnishen å dem, passformen osv?

/L
Användarvisningsbild
av ER
Jag valde polerade ringar och dom var lite mindre än vad själva hålen i ramen är men lagom stora så tavlan med visare passar i. Svårast var att komma igång och få en kant som man typ valsar runt till baksidan av ramen. Alternativet är att limma ringarna men det gillar jag inte.
Var lite större motstånd senare att trycka tillbaka ramen på själva instrumentet när det blev tjockare. Ett råd är att inte stänga skuffluckan efter man gjort bilen strömlös., då gäller det att veta var nyckelhålet sitter då ellåset vill ha ström:) Så för pengarna så får man vara nöjd då det blev mycket snyggare, nästan man känner sig tvungen att uppgradera ratten med.
av Tjabo_s
Färdigt! Passformen kan ju diskuteras men det kliade ju i fingrarna så jag fick fixa till dom. Dom är alldeles för djupa så man får slipa ner dom ca 3 mm.. Var noga med att slipa jämnt. Tog en luftdriven slip med lamellskiva. 80 korn... Sen filade jag bort alla grader. Jag limmade mina eftersom jag tyckte det skulle bli svårt att fälla in kanten på baksidan Man blir ju aldrig 100% nöjd men jag tycker att det duger.. Att montera ner panelen är hur lätt som helst. Följ V70r awd 04 's beskrivning. (Tack för hjälpen) Skulle gärna vilja lägga in lite bilder men vet inte hur man gör... Jag kan skicka ifall nån vill se. Maila mig på [email protected] isåfall.
Användarvisningsbild
av ER
Tjabo_s skrev:Färdigt! Passformen kan ju diskuteras men det kliade ju i fingrarna så jag fick fixa till dom. Dom är alldeles för djupa så man får slipa ner dom ca 3 mm.. Var noga med att slipa jämnt. Tog en luftdriven slip med lamellskiva. 80 korn... Sen filade jag bort alla grader. Jag limmade mina eftersom jag tyckte det skulle bli svårt att fälla in kanten på baksidan Man blir ju aldrig 100% nöjd men jag tycker att det duger.. Att montera ner panelen är hur lätt som helst. Följ V70r awd 04 's beskrivning. (Tack för hjälpen) Skulle gärna vilja lägga in lite bilder men vet inte hur man gör... Jag kan skicka ifall nån vill se. Maila mig på [email protected] isåfall.
Vilka ringar köpte du? Av samma snubbe som jag?
av Tjabo_s
Köpte på annons från blocket.
av Zane_73
Såhär i efterhand, tycker du att det var värt att köpa det billigare alternativet?
Jag vet inte hur passformen är på SAM´s grejor men jag antar att man inte behöver modifiera dom för att få det att passa

Sugen på att skaffa ringar själv och undrar bara vad man ska satsa på

Omvandlaren ser ut så här, den är […]

Byta kolvringar

Det finns inga artikelnummer. Men jag hittade ring[…]

Hej, jag har köpt en Volvo XC90 D5 från[…]

Hej, Jag har precis köpt en V50 av en v&aum[…]