Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freddy100
Svårt att svara på det. Jag skulle i första hand byta från Telenor till annat kort. Hade Telenor och väntade 10-15 min för uppkoppling. Nu startar Spotify eller Tunein på 30 s-1 min.
av stevvee
GATUPLAN skrev:Ja tyvärr det är Telenor jag har. Men dålig uppkoppling av Spotify beror det bara på Internet eller det är kanske själva Spotify som spökar? Appen är inte helt anpassad till Sensus m.m.? Det är väldigt mkt som skiljer på Spotify i Sensus och i telefonen och andra enheter. Synd att Sensus inte är Android baserad redan nu.
Jag får ibland direkt Internet uppkoppling men Spotify kan dröja väldigt länge.
Sedan kan jag undra var 10GB i månaden går åt när det inte spelas så mkt.

Sämre mottagning (som jag antar ligger bakom strulet med telenor) gör att du förbrukar betydligt mycket mer än vad som behövs.

Andra bilen har förbrukning 1 gb i månaden men kan inte svara exakt hur många timmar den går. Kanske 5 i veckan. Båda har Teliakort
av pumpnasare
Jag kör Telia gratis 20GB/månaden!! Har ni Telia bredband hemma och Telia i mobilen,så kan ni få ett simkort gratis som fylls med 20GB/månaden.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av GoranP
10GB låter mycket. En uppgift som jag inte har hittat är hur många timmar använder Du bilen per månad? En annan, viktig grej, är kör du bilen som "Hotspot", dvs delar ut Internet via Wifi till andra enheter?
I mitt fall har jag hotspot aktiverad. Allt som oftast ser jag att telefonen uppdaterar sina appar då jag jag sitter i bilen, (i mitt fall att den bara uppdaterar via WiFi..). Detta förbrukar också en hel del ..
Jag kör drygt 2000mil per år, använder huvudsakligen TuneIn, men också Spotify, under ca 95% av tiden i bilen. Månadsförbrukning är drygt 2 GB/månad. I mitt fall numera har jag ett abbo från Hallon, tidigare hade jag Telia. På mina breddgrader ungefär lika täckning..
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
GoranP skrev: ons 25 sep 2019, 10:12 10GB låter mycket. En uppgift som jag inte har hittat är hur många timmar använder Du bilen per månad? En annan, viktig grej, är kör du bilen som "Hotspot", dvs delar ut Internet via Wifi till andra enheter?
I mitt fall har jag hotspot aktiverad. Allt som oftast ser jag att telefonen uppdaterar sina appar då jag jag sitter i bilen, (i mitt fall att den bara uppdaterar via WiFi..). Detta förbrukar också en hel del ..
Jag kör drygt 2000mil per år, använder huvudsakligen TuneIn, men också Spotify, under ca 95% av tiden i bilen. Månadsförbrukning är drygt 2 GB/månad. I mitt fall numera har jag ett abbo från Hallon, tidigare hade jag Telia. På mina breddgrader ungefär lika täckning..
Jag tror att jag hoppar över Telenor.
Någon som testat Comviq? Fick erbjudande 100GB/mån i 2 månader för 95kr, därefter om jag vill fortsätta blir det 10GB/mån för 97kr.
Har Comviq i telefonen och fungerar hur bra som helst men jag hoppas att det funkar i bilmodemet???
av Kingcool
Det är inte så att du laddar på med fel?
Har för mig dom har en sorts påladdning som det ingår 10gb i, men som bara gäller en månad.
Den som gäller i ett år och innehåller 10gb surf kostar 299:-.
Jag själv satte inte ens sprätt på 10gb på hela vårt första år med bilen. Vi laddade på ett nytt år i förra veckan. Hade då förbrukar 8.5gb, och då har vi ALLTID Spotify igång på HÖG kvalitet när vi kör bil.
Skärmklipp.PNG
Skärmklipp.PNG (17.99 KiB) Visad 561 gånger
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Kingcool skrev: ons 25 sep 2019, 16:09 Det är inte så att du laddar på med fel?
Har för mig dom har en sorts påladdning som det ingår 10gb i, men som bara gäller en månad.
Den som gäller i ett år och innehåller 10gb surf kostar 299:-.
Jag själv satte inte ens sprätt på 10gb på hela vårt första år med bilen. Vi laddade på ett nytt år i förra veckan. Hade då förbrukar 8.5gb, och då har vi ALLTID Spotify igång på HÖG kvalitet när vi kör bil.
Skärmklipp.PNG
Nej det är 12 månader för 299 och Telenor är så osäkra varför det blir så.
Nu har jag hämtat ut 100GB Comviq, man kan göra det direkt på Pressbyrån och jag hoppas att det funkar.

Ingen annan som har testat Comviq i bilmodemet?
av stevvee
Robbi skrev:Välj Tre, de har gratis musikstream.
Funkar ej via Spotify i sensus väll ?
Användarvisningsbild
av Robbi
stevvee skrev:
Robbi skrev:Välj Tre, de har gratis musikstream.
Funkar ej via Spotify i sensus väll ?
Jo, ringde och kollade. Det fungerar.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]