Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Jag har i princip laddat 10GB varje månad och vad jag vet så är det enbart Spotify som drar Internet i min bil. När jag köpte bilen så fick jag råd att köpa surf kort 10GB som är giltigt i 12 månader. Men det är knappt en månad och så är de 10GB slut. Och ingen har svar varför. Varken Telenor eller Bilia.
Tidigare hade jag Spotify på EXTREME ljudkvalité inställning, numera HÖG p.g.a. B&W som ändå kräver lite bättre ljudkälla.
Hur mycket Internet förbrukar ni? Vilken ljudkvalité i Spotify väljer ni?
av AndS
Du kan väl räkna med att med Spotify "Hög" så kan du lyssna runt 3tim/dag om den förbrukar runt 100MB/timme.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Lite drygt 100 timmar för 10GB? Hm tråkigt men jag hoppas att jag hittar bättre datakort snart. Det blir dyrt med bara Spotify sedan uppkopplingen är inte det bästa.
av stevvee
15 gb sen april. Kör extreme på Spotify och det bästa på tunein. 10 timmar i veckan
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
stevvee skrev: tis 24 sep 2019, 16:36 15 gb sen april. Kör extreme på Spotify och det bästa på tunein. 10 timmar i veckan
Skojar du jag laddat typ varje månad och använder någon timme Spotify och Tuneln aldrig.
Om Ni som har B&W jämför ljudet på NORNAL och HÖG inställning?
av stevvee
GATUPLAN skrev:
stevvee skrev: tis 24 sep 2019, 16:36 15 gb sen april. Kör extreme på Spotify och det bästa på tunein. 10 timmar i veckan
Skojar du jag laddat typ varje månad och använder någon timme Spotify och Tuneln aldrig.
Om Ni som har B&W jämför ljudet på NORNAL och HÖG inställning?
Nä kollade i bilen på g hem nu. Men det är med H&K, kan kika i andra med B&W men den går inte lika ofta.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Det borde gå att räkna ut..

Akta er för telenors kort många som har väldiga strul med de korten. Mitt internet vägrade starta och jag testade med ett Telia och nu har det funkat sedan dess.

1gb/månad
Spotify på extreme
Tunein på hög
Kör 1500 mil om året
av Freddy100
Bekräftar att Telenor är skit. Sedan jag bytte till halebop funkar alla tider.
Tunein hög, Spotify Extreme, ca 1,5 GB per månad (1 timme dagligen)
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Ja tyvärr det är Telenor jag har. Men dålig uppkoppling av Spotify beror det bara på Internet eller det är kanske själva Spotify som spökar? Appen är inte helt anpassad till Sensus m.m.? Det är väldigt mkt som skiljer på Spotify i Sensus och i telefonen och andra enheter. Synd att Sensus inte är Android baserad redan nu.
Jag får ibland direkt Internet uppkoppling men Spotify kan dröja väldigt länge.
Sedan kan jag undra var 10GB i månaden går åt när det inte spelas så mkt.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]