Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Libbe
Funderar på lite mer pulver i bilen,Vilket skall man välja? Det skiljer ca 10 lax mellan dom stegen. Och jag har idag ingen "Trim" programvara inlagd i bilen. Jag har idag bara monterat dit ett Framrör3" samt ett super flowsystems.

*Om jag väljer Steg 3?

Behöver jag ju egentligen bara programvaran för några tusenlappar. Och får en lite roligare bil.

*Om jag väljer Steg 4?

Måste jag ju byta Turbo+ grenrör och det kostar ju lite mer då naturligtvis. (Spridare har jag redan) Och då blir det "Fun fun" med steg 4. Vad jag hört så finns inte T18 Turbon längre? Så det får bli KK24 eller T19 Turbo? Och steg 4 görs bara på plats av boysen i växjö.

I övrigt är det samma avgassystem i steg 3 som steg 4

Men nackdelen med Steg 4 är väl att då blir det kopplingsbyte som ganska säkert kommer med posten!!!! Skulle jag välja Steg 3 så skulle jag sannolikt klara mig på Orginal kopplingen? Men får då istället en bil med lite lugnare Nm.

Det är ju inte antalet hästar som dödar en motor.-Det är ju vridmomentet som dödar motorer....

Kanske ngn haft Steg 3 men sedan skaffat steg 4 optimeringen? Och upplevt känslan mellan stegen?

Hur skulle Du/Ni valt??
Man dör bara en gång!
Jag har ångrat en massa saker som jag inte har gjort eller inte köpt.
Kör på med så mycket effekt som går. Kopplingen brukar ändå behövas bytas med tiden.
Kolvringar etc b4b

Hej! Skall byta kolvringar,ville slippa ta loss ve[…]

460 T5 AWD

Long time no see or updates, mitt liv har tagit en[…]

Lyssna gärna på klippet! Någon so[…]

Tack för svaren, det uppskattas! Jag borde sk[…]