Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har fyndat en bensinvärmare på Blocket, men etiketten är helt urblekt så jag kan inte identifiera den ordentligt, hittar inga serienummer eller andra etiketter heller...

Jag tycker att den på pricken den liknar den trasiga Ardic 912b som sitter i min XC70 men jag tror att Diesel-värmaren av samma fabrikat och modell ser likadan ut, eller har jag fel?

Ser man skillnad på Diesel och Bensin-varianten på utsidan?

mvh

Andreas
Bilagor
varmare.jpg
varmare.jpg (271.34 KiB) Visad 1017 gånger
Utan att veta vilken värmare du har, så kan man säga A: Fabrikatet Ardic och Volvo Flygmotor är samma sak. B: Motorvärmare 091 B (bensin) och 091 D (diesel) såg lika dant ut på utsidan. Det var detaljer på insidan som skiljde dom åt. Nu kanske du har en 912 B, men det är nog liknande i det fallet, insidan skiljer, ungefär.
Volvo Flygmotor sålde hela motorvärmarproduktionen med service och allt till Ebersprächer när Volvo styckades upp och Ford tog över ägandet. Så om du behöver mera info bör du kunna vända dig till Ebersprächer (som finns kvar i Trollhättan om jag har fattat det rätt?)
Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]

Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]