Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vem skulle du låta chippa din 2.4T-motor?

BSR
22
58%
Autotech
16
42%
Dags för chippning av en S60 2.4T -01 och jag står mellan BSR och Autotech. Jag är helt inställd på PPC, så jag antar att jag får hålla mig till ovanstående då, men rätta mig om jag har fel.
av sparwen
Jag skulle utan tvekan låta Jörg som har Powerchip få göra det. Han gör riktigt bra jobb för rätt kurs.

Tror nog i stort sett alla som anlitat honom är nöjda.
Användarvisningsbild
av eiskall
Helst ska det ju kosta gratis ;)

Men ja, jag har inte hittat någonstans där jag kan får det billigare om jag vill kunna återgå till ursprunglig effekt utan en massa trixande.

Men jag antar att du har en annan lösning eftersom du frågar :)
av cse
Hej! Kör A-tech steg 1 på min S60 2.5t -04 och är otroligt nöjd.
av superpackman
kör autotech PPC, bsr skall du inte lita på, ortrevliga är dom med
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Röstade på Autotech. Menar då att du ska köpa PPC med Autotech-mjukvara!
Användarvisningsbild
av Funk
Röstade på Atech, men kör själv TME, och hade gjort det igen.
Hade röstat på det alternativet om det funnits med, men Atech är förmodligen lika bra.

/Thomas
Användarvisningsbild
av eiskall
superpackman skrev:kör autotech PPC, bsr skall du inte lita på, ortrevliga är dom med
Utveckla gärna.
av mojja
Kör bsr ppc på min 2.0d o kan säga att den går bra när den går. Kan även säga att du ska inte räkna med någon support ifall något går snett ifrån bsr talar av egen erfarenhet. Tecknade t.o.m deras motorförsäkring o fick stri som fan med dom för att fixa problemena.

När dom hade min bil inne för programmering o lite annat lyckades dom göra en bula på min dörr som jag påpekade o sa åt dom att detta får ni fixa visst sa robert som jobbar där inga problem.. Än idag efter 5 månader e den förbannade bulan kvar,

Kan ju säga att jag kommer inte ha bsr i min D5a som är på intågande.
Kommer någ att satsa på något helt annat kanske atech.

M.v.h mojja
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]