Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av petkas
fick ett erbjudande från falck,486kr/år,hjälp inom 45min?,ingen självrisk,hotel,hyrbil,mm.undrar om det är samma som nya volvo bilar har.v70 bussines 170hk aut.-04 9200mil
Användarvisningsbild
av Funk
Vet inte om det är samma som Volvoassistans, men den försäkringen är kalasbra.
Morsan har den, hennes batteri dog och bärgaren felsökte och konstaterade att batteriet troligen kortslutits.. Skjutsade morsan till batterilagret för att köpa batteri och tillbaka (en resa på ca 10 mil), monterade det och kollade så allt var OK. Under resan ringde han verkstad och kollade deras läge samt letade reda på en hyrbil i fall det mot förmodan inte skulle räcka med batteribytet..
Och detta helt utan självrisk, morsan fick betala batteriet och bjöd på kaffe och macka för att vara hygglig...

/Thomas
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Låter väldigt bra!
Fick oxå det erbjudandet inte långt efter att jag betalat in medlemsskaps avgiften till Motormännens (enda anledningen till att jag är medlem där är att jag oxå har bärgningshjälp via dem....allt som allt drygt 500kr) MEN, då ingår inget Hotel eller hyrbil !
Nästa år ska jag nog ta & slå till på Falck erbjudandet istället.
Användarvisningsbild
av petkas
då gjorde jag nog rätt och tecknade deras försäkring
Användarvisningsbild
av Scania
Volvoassistans gäller tills bilen fyller fyra. Om man därefter gör service på godkänd volvoverkstad (typ Bilia m.fl) så förlängs Volvoassistansen ett år i taget tills bilen fyller sju år. Utan extra kostnad.
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Falck assistance är en väldigt bra försäkring.
Jobbar med hyrbilar och det är många hyror som är just falck hyror, kunderna är verkligen glada när dom tecknat den försäkringen när bilen väl stannar av olika orsaker. Och så som sagt , hjälp väldigt snabbt och hyrbil snabbt om det behövs (vi har iaf jour 24h/dygn). Bilar brukar ju inte stanna mellan 7-16 tyvärr, utan ofta efter kontorstid, så hyrbil /hotell osv. är nog väldigt välkommet när man står efter vägen med trasig bil :)

Dock har vi hyrbilsförsäkring på helförsäkringen på V70in men funderar iaf på om man skulle tecka sån där också, då slipper man ju självrisken för bärgningen iaf.
Användarvisningsbild
av Phantom
Har inte alla volvoägare som har sin bil försäkrad i Volvia fått detta erbjudande från Falck då Volvia slutat sälja sin assistansförsäkring?

Så har jag försått det då jag fick mitt erbjudande från Falck :roll:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Någon som vet om detta Falck erbjudande även innefattar Hotell/hyrbil ? dvs om det är samma villkor som den som Funk berättade om.
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Phantom skrev:Har inte alla volvoägare som har sin bil försäkrad i Volvia fått detta erbjudande från Falck då Volvia slutat sälja sin assistansförsäkring?

Så har jag försått det då jag fick mitt erbjudande från Falck :roll:
Näe vi har inte fått nå sånt erbjudande :roll:

Substral Mniazek funkar bra på gräsmatt[…]

Det är ju lätt att testa om inte annat, […]

Googlat på numret? Finns ju massa i Sverige.[…]

Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]