Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freddy100
Min V90CC är ansluten till internet via bilmodem (SIM-Telenor). Lyssnar oftast musik genom Tunein, men det brukar ta lång tid, tom flera minuter innan anslutningen (glob-ikon) kommer. Har ni samma problem?
av boeder
Freddy100 skrev: mån 09 sep 2019, 21:14 Min V90CC är ansluten till internet via bilmodem (SIM-Telenor). Lyssnar oftast musik genom Tunein, men det brukar ta lång tid, tom flera minuter innan anslutningen (glob-ikon) kommer. Har ni samma problem?
Mitt Tunein slutade bara att fungera 9/9, har kört helt felfritt sen April 2019, V60 CC-19. Provade att avinstallera Tunein appen och installera om den, nu hittar inte Tunein några kanaler alls, går inte att logga in på sitt konto. Senaste uppdateringen till bilen va i Juli så varför det slutade helt plötsligt 9/9 är märkligt. Spoity fungerar. Någon som har någon idé varför detta uppkommer?
Kör med Surfkort från Telenor (ej kontantkort), och Spotify fungerar som sagt, enbart Tunein som inte lirar.

ingen navigation eller 360 kamera heller.
av stevvee
boeder skrev:
Freddy100 skrev: mån 09 sep 2019, 21:14 Min V90CC är ansluten till internet via bilmodem (SIM-Telenor). Lyssnar oftast musik genom Tunein, men det brukar ta lång tid, tom flera minuter innan anslutningen (glob-ikon) kommer. Har ni samma problem?
Mitt Tunein slutade bara att fungera 9/9, har kört helt felfritt sen April 2019, V60 CC-19. Provade att avinstallera Tunein appen och installera om den, nu hittar inte Tunein några kanaler alls, går inte att logga in på sitt konto. Senaste uppdateringen till bilen va i Juli så varför det slutade helt plötsligt 9/9 är märkligt. Spoity fungerar. Någon som har någon idé varför detta uppkommer?
Kör med Surfkort från Telenor (ej kontantkort), och Spotify fungerar som sagt, enbart Tunein som inte lirar.

ingen navigation eller 360 kamera heller.
Skippa telenor.
av boeder
Vad har det med att göra om Spotify och övrig uppkoppling fungerar? Skippa Telenor då hade väl inte spotify fungerat heller, utveckla ditt svar eller gissar du?
av Freddy100
Samma problem. Idag fick jag ingen TuneIn. Verkligen tråkigt att köra bil för halv miljon med Sensus och inte kunna lyssna på internet radio.... :devil: Vet inte om det beror på Telenor. Jag märker nu att internet uppkoppling startar nästan på en gång när TuneIn är borta...Det var kanske det som var problemmet... :-/
av stevvee
boeder skrev:Vad har det med att göra om Spotify och övrig uppkoppling fungerar? Skippa Telenor då hade väl inte spotify fungerat heller, utveckla ditt svar eller gissar du?
Spotify kan buffra på ett helt annat sätt än tunein. Har två Volvo och hade telenor i båda från start = en jäkla massa problem
Bytte till Telia = extremt sällan det strular och då kör jag extrem på båda i ljudkvalité
AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Ena stunden vill du ha mekanisk öppning av […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]