Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Såg att någon automatisk uppdatering körde igång och jag körde från Göteborg till Malmö och tillbaks. Det snurrar fortfarande? Någon som haft samma problem? Är det bara att köra till ÅF och blåsa rent Sensus?
Har samma problem i min V90 CC.
Den har uppdaterad kartor i ett halvår nu, har bara inte orkat åka in och fixa det.
Hypoxia skrev:Kartor är ju annars busenkelt att uppdatera med USB-sticka så slipper du kanske ett besök på verkstaden.
Har provat det också men står bara att kartuppdateringen är upptagen så det går inte heller.
Det går att bocka av automatiska uppdateringar och uppdatera när/vad man vill. Det går ju att välja en karta i taget t ex bara Skandinavien utan att uppdatera alla kartor samtidigt. Jag tror att om man inte använder internet (t ex Spotify eller Tunein) under uppdatering så går det snabbare. Det gick bra för min uppdatering i fredags i alla fall (V90CC MY20).
Senast redigerad av 1 Freddy100, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Robbi
Hittade själv, det ligger under respektive land och det verkar endast vara Sverige man kan ha automatisk kartuppdatering på. Det blev en tur till ÅF. De hade aldrig sett något liknande och bokade in en tid för undersökning. Troligtvis slutar det med en urblåsning av hela Sensus.

Fick förövrigt en trevlig överraskning. Jag frågade hur det blir med kostnaden då mitt nybilsgaranti har gått ut. Fick uppgiften att har man köpt bilen privat och är första ägare, får man ett extra år med nybilsgaranti. Tack Volvo!
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]