NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Går det att få till en inställning i en fabriksny V50 så att de elinfällbara speglarna fälls in automatiskt då man låser bilen. Så sker ju på nya V70 o det är både praktiskt o läckert.
Kanske beror det på vilken stereo man väljer men jag lutar åt high performance
Användarvisningsbild
av eslund
Låter som om det bara skulle vara SW.. Frågan är väl om den finns till V50.. HAr du kollat vad Volvo säger?
Användarvisningsbild
av Kostas
eslund skrev:Låter som om det bara skulle vara SW..
SW ??
Användarvisningsbild
av eslund
Mjukvara som behöver laddas.. SW=Software
av lindström
Så man kan allts få mjukvaran på volvo slltså? (Har infällbara på min s40)
Användarvisningsbild
av eslund
Tjaa.. Jag har laddat in mjukvara på min bil som egentligen inte finns i Sverige, utan på andra marknader.. I mitt fall var det för att bli av med plinget när man inte har bältet på sig..

Sen måste man ju veta vilken mjukvara man ska ha, och om den finns till ens bilmodell.. men det finns det säkert andra här på forumet som vet.. :D
av bobokung
eslund skrev:Tjaa.. Jag har laddat in mjukvara på min bil som egentligen inte finns i Sverige, utan på andra marknader.. I mitt fall var det för att bli av med plinget när man inte har bältet på sig..

Sen måste man ju veta vilken mjukvara man ska ha, och om den finns till ens bilmodell.. men det finns det säkert andra här på forumet som vet.. :D

Grymt, hur gjorde du för att bli av med plinget ? Det är ju skit störande:-)
Användarvisningsbild
av eslund
bobokung skrev:Grymt, hur gjorde du för att bli av med plinget ? Det är ju skit störande:-)
Åkte upp till Volvo och bad dom att ladda på programvara.. Kommer inte ihåg om det var US eller JP mjukvara som tog bort plinget, men det står i en annan tråd..
Användarvisningsbild
av Kostas
eslund skrev:
bobokung skrev:Grymt, hur gjorde du för att bli av med plinget ? Det är ju skit störande:-)
Åkte upp till Volvo och bad dom att ladda på programvara.. Kommer inte ihåg om det var US eller JP mjukvara som tog bort plinget, men det står i en annan tråd..
Fick du automatisk infällnng av speglarna på "köpet" då eller vad menar du?
Användarvisningsbild
av eslund
Nope.. Inte alls.. Frågan vara bara hur jag laddade på ny SW..
Infällbara speglar kräver ju motorer i soeglarna, knappen och SW.. Det har jag original..
Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]

Att du inte skulle få kallstarta eller dra[…]