NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av o0kungen0o
Detta gäller min sambos c30 1.6D från 2010
För ca 2 månader sedan så fick vi upp bägrensad motorprestandad och då kopplade jag in vida och fick upp att det var för lågt bränsletryck.
Jag bytade då bränslefilter och då gick bilen bra igen och inga felkoder.
Jag hällde i en bränsle rengöring i tanken med efter filter bytet.
Nu kom samma problem upp igen med samma felkod ?
Hur kan det vara igensat bränsle filter igen?
av kvillebäck
Var det verkligen skit i filtret? Kolla noga. Det kan lika gärna vara skit i tanken som täpper igen hålet i sugslangen eller som för många andra, bränsletrycksregulatorn som skickar fel värde,
av o0kungen0o
Ok. Vart sitter bränsletrycksregulatorn? För jag fick samma felkod nu som inan och när man gasar på så kommer det upp begränsad motorprestandad?
av o0kungen0o
Bytade filter i nu och kollade in i det gamla. Brunt klet sitter i filtret. Kan det ha låsnat i tanket efter att jag hadde diesel rengöring i tanken efter föra filterbytet? Bilen går riktigt bra igen nu.
av kvillebäck
Då har du med stor säkerhet ditt problem där. Du har nog någon skit i tanken. Vill du inte ta ner tanken och göra rent den, så fortsätt att tömma filtret några gånger till. Sugslangen i tanken har ett mycket litet hål så det blir lätt stopp där.

Att ta ner tanken tar en timme ungefär och är inte jättesmidigt men kan bli nödvändigt.

Tänk på att risken att få med skit ur tanken ökar ju mindre diesel du har i den....

Lycka till!
av o0kungen0o
Tänkte är det nån som kan programera bort tillsatsvätskan så den inte skickar in mer i tanken och så det ser bra ut hoss bilprovningen ?
av frippe64
o0kungen0o skrev: ons 04 sep 2019, 10:07 Tänkte är det nån som kan programera bort tillsatsvätskan så den inte skickar in mer i tanken och så det ser bra ut hoss bilprovningen ?
Eolys är inte till för bilprovningen, utan för att partikelfiltret ska hållas rent... Kostar multum att byta.

Womens In Your City - No Verify - Anonymous Sex Da[…]

Jag återkopplar. Spaken går på 5[…]

OBD P0121

Gjorde slag i saken och beställde detta kit: […]

Jag återkopplar. Vi packade fullt under insy[…]