Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Spelman
Hej
Jag har en Volvo V90 D4 -18.
Har under några veckor hört att dörrlåset låter lite annorlunda på höger bakdörr (lite vassare ljud), men dörren låses som som den ska.
Men för några dagar sedan så blev det helt tyst från den dörren och den förblir olåst.
Nån som varit med om nåt liknande?
Har pratat med Volvo som bekräftat att det kommer gå på garantin. Har fått en tid nästa vecka.
av Spelman
Hej igen
En kort uppdatering. Fick dörren fixad i september.
Men förra veckan hände samma sak igen. På samma dörr.
Återigen gick reparationen på garantin. Men man börjar bli lite orolig för kvalitén.
Är dörrarna så dåligt konstruerade så att det kommer in fukt i dörrarna som förstör elektroniken i dörrarnas lås?
:-( :-( :-(
Användarvisningsbild
av na96gen
Jag har ny fått nya låskistor i bak efter en hel del krångel två vintrar med frysta bakdörrar. Nu ska det finnas ett hölje runt om kistan som skyddar att fukt trängre in då det inte är något fett inuti kistorna. Jag som inte står i garage och kör med värmare och kanske använder bilen mest kortare sträckor så hinner inte den kondens som bildas inuti dörren torka bort. Därav frös mina bakdörrar.
Efter de kommit med denna åtgärd så har problemet äntligen borta :-)
av Hypoxia
Kan trösta(?) med att nya kistor inte löste problemet helt för mig. Jag fick mina kistor bytta på XC90 förra vintern, men de tre(?) dagar som det varit kallt den här vintern så har ena bakdörren återigen frusit ihop och vägrat öppnas.

Ny kista ska monteras i samband med service efter påsk...
Mjukvarustrul XC60 2026

Ett tips är att kolla på integritetsins[…]

Balans ljudsystem

Det är ju en mjukvarugrej, inte kopplat till […]

Men i fallet med pluginhybrider så skulle[…]

Hämtade nya bilen idag. Fick nya operativs[…]