Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av halvgute57
Kolla kontaktertna,har du tillgång till Vida är det oftast kommunikation med sirenen som är vanligt fel,hade fel på min siren så jag kopplade ur larmet med mjukvara.
Sirenen kostar c:a 2.700 spänn..
Användarvisningsbild
av wissel
Som tidigare skrivits, Backup batteriet som är slut. På mina o kompisars volvos har jag demonterat sirenen och helt enkelt tagit bort batteriet o satt ihop sirenen med lite silicon, om inte kretskortet är sönderfrätt av batterivätskan så kommer allt att fungera klanderfritt "bilen ut". Den enda skillnaden är att sirenen tystnar om tjyven fimpar bilbatteriet. Men har dom kommit så långt så är nog bilen borta i alla lägen redan. För att ta isär sirenen så såga ca 2 mm runt med ett bågfilsblad och ta isär. Batteriet sitter med liten kontakt bara, ingen lödning eller så. Inga felmeddelanden eller andra avvikelser, larmet kommer att fungera klanderfritt.

viewtopic.php?f=19&t=114572&hilit=siren
halvgute57 skrev:Vanligt att larmsirenen är defekt med falsklarm som följd..om du har en V70 kolla så att kontakterna på sidorutorna bak sitter fast!
Var sitter dessa kontakter? Vad behöver man ta bort för att se?

Mvh
Thomas

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Rotinger GRAPHITE LINE bara för att de har c[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]