Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
Jag byter jobb om någon vecka och blir då av med min V60 med sportstolar.
Det lutar åt att vi inte beställer en ny utan vi får ta en lagerbil och i princip ingen av dem verkar ha sportstolar...

Så det lutar åt "vanliga" stolar... :(

Men jag blir inte riktigt klok på de jag har testat då jag tycker de känns olika...

Är det någon skillnad på stolen beroende om det är textil eller skinn, och är det samma stol även om man väljer en med svankstöd eller dynförlängning?

Någon har erfarenhet av detta?
Användarvisningsbild
av X3JA
Enda jag kan bidra med är att INTE ta massage-stolar. Hårda å knöliga. Dessutom tillför massage-funktionerna inte mycket.
Användarvisningsbild
av ThomasT
X3JA skrev:Enda jag kan bidra med är att INTE ta massage-stolar. Hårda å knöliga. Dessutom tillför massage-funktionerna inte mycket.
Masssagestolar är som tur är också ovanliga.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Den ventilerade stolen är i mitt tycke mjukare och skönare än plankan till sportstol. Tur att alla inte har samma smak... :-)
Går ni på demo blir utbudet större...

R-design har väl sportstol...?
https://www.upplandsmotor.se/bilar/nya- ... .m-dag13x/
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 8-12867300
av kantarell
Till min XC60 -19 R-Design kunde jag välja till ett lounch pro-paket innehållande komfortstolar med perforerat skinn, kyla och ryggmassage. Av tidigare bilar med perforerat skinn så har jag imponerats av att ett så mjukt och skönt skinn håller sig fräscht så länge. Kommentarerna om knölar i massagestolarna är inget som jag upplevt och min sambo med sina värkproblem hyllar massagefunktionen.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Ibland står det "komfortstolar", är det en annan stol än den vanliga?
Användarvisningsbild
av Ted68
Det finns ju en stol med bara textil, nästa steg är textil och vinyl och även en stol med bara läder som kallas för komfortstol. Sen vad skillnaden är vet jag inte, har bara provat läderstolar.
Användarvisningsbild
av ThomasT
UnleashFusion skrev:Skillnaden mellan komfortstol vs sportstol
Sportstolen har jag i min bil, det de "vanliga" varianterna som jag inte riktigt blir klok på om det skiljer på.

Vi får nog sikta på en lagerbil som är "Pro edition" så har man i alla fall den bästa varianten av normalstolen.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]