Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Car
Nya Passat har ju den finessen i ACC att den automatiskt anpassar hastigheten till kurvor utan att man själv behöver bromsa/gasa. Volvo har nåt som heter curve speed adaption, är det samma funktion som i ovan nämnda Passat?
Användarvisningsbild
av Ted68
Väljer man med navigation, så får man med automatisk fartanpassning vid kurvor. Så det borde väl vara typ samma.
av Car
Ok.. intressant...visste inte att volvo hade automatisk fartanpassning, är det nån som har erfarenhet av denna funktion? Funkar det bra/dåligt? Användbar funktion?
Användarvisningsbild
av kristianmann
Finns på våran MY2020 V60 D4 och tyckar den är lite väll känslig. Har en kurv när hemmet, som i den gamle T-Gula med Öhlinare gik at ta med 160 km/t :angelo: och nya bilen drar ner hastigheten från 92 km/t til 88 för at ta kurvan :bored:

Funkar fint som funktion, men som sagt lite för känslig för hastigheten. Vet ju at den inte vet om det är hallt, men endda :-o

Mvh,
Kristian
av Monnier
kristianmann skrev:Finns på våran MY2020 V60 D4 och tyckar den är lite väll känslig. Har en kurv när hemmet, som i den gamle T-Gula med Öhlinare gik at ta med 160 km/t :angelo: och nya bilen drar ner hastigheten från 92 km/t til 88 för at ta kurvan :bored:

Funkar fint som funktion, men som sagt lite för känslig för hastigheten. Vet ju at den inte vet om det är hallt, men endda :-o

Mvh,
Kristian
Gissar att hastighetsbegränsningen är 90 på den vägen? :)

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av kristianmann
Monnier skrev:
kristianmann skrev:Finns på våran MY2020 V60 D4 och tyckar den är lite väll känslig. Har en kurv när hemmet, som i den gamle T-Gula med Öhlinare gik at ta med 160 km/t :angelo: och nya bilen drar ner hastigheten från 92 km/t til 88 för at ta kurvan :bored:

Mvh,
Kristian

Finns nästen ingen 90-vägar i Danmark. Begränsningen är 80 utom stad och motorvägar. :-)

Mvh,
Kristian
av Car
Finns alltså på MY2020 V60 D4, kul! men är det tillval el standard?

Om den visar sig alltför känslig för många så är det väl nåt som går att rätta till i mjukvaran framöver?
av Monnier
kristianmann skrev:
Monnier skrev:

Mvh,
Kristian

Finns nästen ingen 90-vägar i Danmark. Begränsningen är 80 utom stad och motorvägar. :-)

Mvh,
Kristian
Jag trodde jag läst att den även tog hänsyn till hastighetsbegränsningen när den anpassar sig i kurvorna. Därav gissningen :)

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]