Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SamuelH
Ser ut som att dom latat sig igen... Dom har gjort någonting med den lilla delen av bakljuset, man kan ju hoppas på led i backljuset. Tycker dock man kunde gjort någon mer förändring där bak. Någon ny design på "slingan" eller åtminstone full led bak, men det är vad jag tycker.

Vad tycker ni?
Användarvisningsbild
av svergie2
Ja, full LED bak eller åtminstone i blinkers borde bilen haft från första början. En ny Toyota Auris kan man få med full LED bak...

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

av barcusmrandt
Full LED bak, elektriskt justerbar ratt och trådlös laddare för mobilen borde varit med i faceliften - detta saknas idag! Utsendemässigt håller jag med om att de varit sparsamma (men det är ju volvo då...) MEN - frågan är ju hur mycket man behöver ändra på en nära nog perfekt design ;-)
av least
Ni som säger att Volvo har latat sig vad gäller faceliften, är ni medvetna om att Volvo uppdaterar och justerar sina modeller på en teknisk nivå fortlöpande?
Att ändra yttre design-element är väl snyggt, men påverkar det produktens egenskaper särskilt mycket?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Jag är bara nöjd när det är sparsamma uppdateringar.. Då håller ju min bil några år till.. 😀👍🏻

Håller med least. Det är minst lika viktigt att få uppdateringar och justeringar under tiden man har bilen...

Hur många uppdaterar tex bilens mjukvara på samma sätt som Volvo? Inte sällan det dyker upp nya funktioner som underlättar dflr föraren. Ofta är dessa gratis eller kan fås för en ringa summa i sammanhanget.

1500 kr för alla säkerhetssystem i Intellisafe är ett exempel.. BMW hade nog tagit 20.000... (gissning) 😀
av least
Tror inte att BMW eller Audi hade erbjudit ny funktionalitet överhuvudtaget till en bil som lämnat återförsäljaren.
Volvo har kopierat Tesla vad gäller att lägga till nya funktioner i efterhand, och det är absolut inget fel i det.
av Tobbe740
Verkar vara en uppdaterad motor i bilen på bilden. Enligt transportstyrelsen är det bensin och 196 kw d.v.s. cirka 266 hk.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Tobbe740 skrev: fre 30 aug 2019, 19:11 Verkar vara en uppdaterad motor i bilen på bilden. Enligt transportstyrelsen är det bensin och 196 kw d.v.s. cirka 266 hk.
Antar att det är mildhybriden B6...
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]