Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CaptainOats
jag tror inte det har med fälglåsen att göra

Jag har aldrig haft dom på, jag hade ändå vib på mina 18 " vinterdäck, dock ej på sommardäcken som sagt.
Användarvisningsbild
av Pellix
Jag hade en V90 D3 Awd -18. Inga vibrationer, men hade under hela tiden gnissel vid lätt inbromsning, märktes speciellt när man körde sakta inne på villaområdet.
Volvo visste om detta problem och kunde inte ta fram nån lösning under tiden. Nu har jag bytt bil så jag behöver inte tänka på det mer...men bra att veta kanske?
Användarvisningsbild
av lennarte
Var och hälsade på dottern och barnbarnen i lördags (även svärsonen... :-) ) Det blev aldrig tid att titta närmare på bilen. Pågen fyllde 11 år så det var mycket presenter, tårta och annat som hör hit. Den är i alla fall vit.... Stod inget på bakluckan heller, så jag vet inte om det är en bensin eller diesel. Hon är i alla fall väldigt nöjd med den och det är ju huvudsaken
av UnleashFusion
lennarte skrev: mån 12 aug 2019, 19:22 Stod inget på bakluckan heller, så jag vet inte om det är en bensin eller diesel.
Om du kommer ihåg reg.numret på v90 så kan du slå upp det via car.info och så ser du det mesta
Användarvisningsbild
av Speedwest
Inne på min andra V90, inga problem med vibrationer. Första (-17) hade gnissel i bromsarna vid låga hastigheter. Min nuvarande (-19) är problemfri.
Användarvisningsbild
av lennarte
Nu har jag varit hos dottern, och reparerat gräsklippare..... Dom är väldigt, väldigt nöjda med sin V90. Den är helt original med 18" fälgar, har inte haft tid att provköra. Glömde fråga om det är bensin eller diesel, det lät inte som en diesel när svärsonen kom hem.
av AndS
lennarte skrev: ons 28 aug 2019, 06:33 Nu har jag varit hos dottern, och reparerat gräsklippare..... Dom är väldigt, väldigt nöjda med sin V90. Den är helt original med 18" fälgar, har inte haft tid att provköra. Glömde fråga om det är bensin eller diesel, det lät inte som en diesel när svärsonen kom hem.
Är ju bara att titta på bakluckan om emblemen sitter kvar ;-)
av Xanthopteryx
Som någon jag läste om (här?) som hade en granne med en D5. Alltså, emblemet var D5 men bilen var typ D3 eller D4. :-p
Användarvisningsbild
av lennarte
AndS skrev: ons 28 aug 2019, 07:29
lennarte skrev: ons 28 aug 2019, 06:33 Nu har jag varit hos dottern, och reparerat gräsklippare..... Dom är väldigt, väldigt nöjda med sin V90. Den är helt original med 18" fälgar, har inte haft tid att provköra. Glömde fråga om det är bensin eller diesel, det lät inte som en diesel när svärsonen kom hem.
Är ju bara att titta på bakluckan om emblemen sitter kvar ;-)
Som jag skrev tidigare är bakluckan ren. Men är dom nöjda med bilen, så är jag nöjd... :-D

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]