Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av positiv
Hei!

Jeg får nå først presentere meg. Med at jeg heter Bent J. Røste. Er 59 år gammel, å kommer fra og bor i Oslo. Er kun en hobby mekaniker, med relativ liten erfaring med og skru på biler. Har nå jobbet med en Saab 9-5 Aero de siste fem årene. Samt frisket opp en Bmw e39. Som jeg nå skal selge. Da den er blitt for fin, til og bruke på vinteren.

http://forum.saabturboclub.com/showthre ... e-Prosjekt

Så derfor har jeg nå kjøpt meg en helårsbil. Som er en 2001 mod V70 non turbo. Kjøpte uten turbo denne gangen, for og gjøre det noe enklere for meg selv. Trenger en helårsbil. Da Saab`en kun brukes, på oppholdsdager om sommeren.

Her er først noen bilder, av hvordan Saab`en fremstår i dag. Med nærmere 300 hk og 440 nm.

Bild

Bild

Bild

Bild

Og så et par bilder av Bimmeren som skal selges. (Er solgt)

Bild

Bild

Så har vi mitt kommende mindre prosjekt. Hva som skal gjøres med bilen, kommer jeg med etterhvert. Men det blir mye bilder. Og slik ser bilen ut nå.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Så har jeg startet med, en av flere kommende motorvask.

Bild

Bild

Bild

Så da snakkes vi, etterhvert som prosjektet går fremover. :)
Senast redigerad av 2 positiv, redigerad totalt 0 gång.
Da har jeg skiftet ut mansjettene, på både girspak og håndbrekk.

Bild

Bild

https://www.ebay.com/itm/BLUE-STITCH-DA ... 2749.l2649

Og som man ser. Må jeg enten anskaffe meg, et førersete som er strøkent. Eller skifte ut det jeg har, et et sett i skinn. Det er manuelle seter. Og jeg vil fortsette med, og ha det. Da jeg ser ingen grunn, til og koble opp med el. seter. Tror jeg da. Vi får se, hva jeg kommer over.

Bild

Så var det rattet. Enten må jeg anskaffe meg, et helt og pent ratt. Eller trekke om, det jeg har med skinn. Vi får se, hva jeg gjør.

Bild

.
Da har jeg hatt bilen på Eu kontroll (besiktning) Og det eneste de på merket , er at det var en knekt fjær bak. Var selv med og overvar besiktingen, og påpekte at demperene, var rustne og så jevnt over slitne ut. Så da tok han også med skifting av demperene også.

Så da har jeg laget meg en liste over de tingene, som skal gjøres i første omgang.

Samtlige dempere inkl. fjærene.
Plugger.
Olje med filter skift.
Benytte Omega sin motorrens.
Luftfilter.
Bensinfilter.
Veivhusventilasjon.
Montere inn en ny regulator på dynamo.
flushe servostyringen.
Registerreim med reimhjul, og muligens vannpumpe. Da jeg ikke vet når denne var skiftet sist gang.
Spraye understellet med fluid film
Samtlige skiver med bremsesko.
Skifte ut bremsevesken.

Etterhvert senke bilen.
18" eller 19" sommerfelger.
Pusse motorrommet, så det fremstår som strøkent.
Skifte olje på girkassen.
Anskaffet et likt føresete jeg har i dag. Som er i god stand. eller skifte ut til skinninteriør.
Nytt ratt, eller trekke det jeg har med skinn.

Så kommer jeg vel på mere ting og gjøre, etter som tiden skrider frem.

Og se på den motoren under etter og ha gått 304.000 km. Er da helt utrolig, at det kan være så tørt. Altså ingen olje eller annen lekkasje.

Bild
Ta av lyktglas på v70 års -09

Det låter som vanskligt projekt, sabbar du g[…]

Tankar du HVO 100?

Men jag tolkade nog inlägget från df[…]

Hylsan i vinkelväxeln

Har läst här på Forumet om "H[…]

Marlboroman's 240 B230FK

Haha! Jo jag känner igen det där, man &a[…]