Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dali
Läcker kärra. Det där är väl en speciallack, ser inte ut som Volvos silver?
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Färgen är väldigt special. Hittade lite info om den på Sweedspeed.
Swedespeed skrev:Spectacular aluminium-colour effect

The exclusive aluminium metal-effect colour of the Heico S80 High Performance Concept radiates a distinctive technical look.
To bring out the shiny, "real metal" effect was a major challenge. This type of paint is normally not used to cover a whole car. All told, the bodywork features seven coats of paint. The coat that gives the aluminium effect doesn't allow any touch-ups afterwards, so you have to get it right from the beginning. The whole process takes two weeks.
Så med andra ord, får man minsta lilla lackskada måste hela bilen lackas om. :shock:

/Håkan
Användarvisningsbild
av Nexus
Den är snygg som faen.
Råka starta en till länk på klotterplanket innan jag såg din :oops: låna sen bilden från dig 8)
Men det skadar ej så jävla snygg som den är vol:-)
av haxpet
Det står att Heico har trimmat T6:an i S80 till 350hk (finns T6 till S80?).

Men dom är inte riktigt klara ännu, så det kanske finns mer att vänta.
av Pachipachihand
haxpet skrev:Det står att Heico har trimmat T6:an i S80 till 350hk (finns T6 till S80?).

Svar:Ja T6 finns AWD är standard. Riktigt fin motor med potential att göra något ännu mer utav. Att den "bara" levererar 285 hk i standardutförande har nog mer med marknadsföring själ (att inte konkurrera med V8:an) än vad denna motor är god för. Heico är dom första mig veterligen som håller på och tar fram trimm till denna. Det bådar för en riktigt rolig bil att köra:)
Användarvisningsbild
av iaken
Pachipachihand skrev:
haxpet skrev:Det står att Heico har trimmat T6:an i S80 till 350hk (finns T6 till S80?).

Svar:Ja T6 finns AWD är standard. Riktigt fin motor med potential att göra något ännu mer utav. Att den "bara" levererar 285 hk i standardutförande har nog mer med marknadsföring själ (att inte konkurrera med V8:an) än vad denna motor är god för. Heico är dom första mig veterligen som håller på och tar fram trimm till denna. Det bådar för en riktigt rolig bil att köra:)
Man kan ju hoppas den nya typen av turbo håller vid trim. Är ju inte 2 lågtryckare längre... Men helt klart biffig. Men jag gillar V8 ljudet bättre. Kompressor någon? :)
XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&ar[…]