- sön 28 jul 2019, 20:12
Jag tänkte tar ner "kattklon", plåtvinkeln som håller fast bakaxeln, eftersom besiktningen pekar ut den som rostkänslig. Tanken var att blästra och rostskydda den om jag nu bara får loss bromsslangarna.
Men vad händer när jag lossar skruvarna som håller plåtvinkeln plus den som går genom kulan då bilen står på hjulen, faller bakaxeln ner eller trycks den upp mot karossen..? Eller hoppar den iväg i någon annan riktning
Jag tänkte inte röra stötdämpare och fjäder och känner mig tryggast med att ha bakhjulen stående på klossar. Haynes-manualen ger som vanligt inte någon som helst info om det man faktiskt vill veta... 
Men vad händer när jag lossar skruvarna som håller plåtvinkeln plus den som går genom kulan då bilen står på hjulen, faller bakaxeln ner eller trycks den upp mot karossen..? Eller hoppar den iväg i någon annan riktning

Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. Snart 65k, siktar på 100k. What could possibly go wrong? Rosten är nu under kontroll efter 25 års experimenterande, med många krokiga omvägar