Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
albinsjoeberg skrev: lör 17 aug 2019, 17:05 Hallå gänget,
Är det samma frontkjol och dörrar på V90 som på S90? Hittade det här paketet med Inscriptionlister från Aliexpress. Verkar dock som att alla Kinakit är anpassade för S90 (dålig marknad för V90 i Asien?). Tror ni att det hade passat på V90?

https://www.aliexpress.com/item/32851252081.html

Allt gott!
Hej!, när jag kollar ur bildelsbasen och googlar fram artnummer till inscription lister - så får jag fram att listerna ska passa både för S90/V90 samt V90CC. Jag menar
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Tänk på att många sedaner i Kina är av lång-version.. Tex S60L och S90L

Är inte så insatt i vad som skiljer men bakdörren kan kanske vara längre på en kinesisk S90...

Bara så du slipper såga i listen.. 😂
Användarvisningsbild
av ragge1
vill man värkligen har lister , nu sager detta från mina egna erfarenhet , på min galma XC70 så fick lister lösnat ( limat tilbaka den ) och så varje gång man tväta bil så är som man får aldrig bort alla smut fråm dem , det är faktisk därför jag köpte R-Design ;)
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Här sökte jag på artikelnr 31447624 som jag tror är framdörr list. Tittar man på bilder så ser det ut som originalen, ja de klistras men har fästpunkter.
IMG_2763.jpg
IMG_2763.jpg (48.02 KiB) Visad 1841 gånger
IMG_2762.jpg
IMG_2762.jpg (49.98 KiB) Visad 1841 gånger
av albinsjoeberg
Tack för alla svar! Då verkar det ju som att de passar men frågan är hur länge de sitter kvar utan originalclipsen och om det samlas vatten/smuts under dem. 🤔 Dum fråga; om det samlas vatten under listerna över en längre tid, kan det få dörrarna att rosta?
av stevvee
albinsjoeberg skrev:Tack för alla svar! Då verkar det ju som att de passar men frågan är hur länge de sitter kvar utan originalclipsen och om det samlas vatten/smuts under dem. Bild Dum fråga; om det samlas vatten under listerna över en längre tid, kan det få dörrarna att rosta?

Man tejpar garanterat på dessa så har du tvättat ordentligt och gjort rent bör inget hända under sålänge tejpen är helt tät mot ytan. Däremot kommer den dra åt sig skit och skulle tro att listen är känslig för avfettning.
Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]