Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Håller på att montera en Ledlampa i bagageluckan, (bra vid jakt tidiga mornar mm).

Dock så funkar det inte att koppla in sig på originallampan som sitter i luckan, den stänger av sig när belastningen ökar med ca 0.5 A, så det får bli relä och en annan matning, och det är klart omständigt att dra kabel hela vägen ner till säkringsdosan på högersidan innanför första hjälpenkudden.

Så frågan är om någon vet om det finns någon konstant + i luckan, skulle spara några timmars pilljobb....
Är på jakt efter det jag med, men inte hög prio. Kan man montera egen brytare i panelen, typ vid volymratten, där finns det ju 1 blindplats, eller är det omöjligt utan att riva sönder bilen?
Vill koppla in varningsljus (orange strobe) bakom grillen och innanför rutorna där bak och det hade ju vart förträffligt med en knapp för det där.

Sen undrar jag hur man vet vilka säkringar som har konstant spänningsmatning, kikade i manualen men där står det inget, men antar att dom är blanka kan man ta?
Bilagor
säk.JPG
säk.JPG (15.41 KiB) Visad 1156 gånger
En tom säkringsplats ska man vara lite försiktig med.
Det kan finnas någon variant av bilen (annan marknad) där denna är populerad med en säkring, och vill det sig illa går en ledare vidare till en komponent.

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]