Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
När vi köpte bilen fick vi röda nyceln för tusenlappen. Vi tog en sådan främst för att det är en bra extranyckel.
Finns ingen metallnyckel i den så den fick jag köpa löst (då vi ville ha den som extranyckel och inte som du, en ersättare). Den plåtbiten gick på typ 1.200 spänn om jag minns rätt...
Likväl var 2.200 billigare än en helt ny ordinarie som de skulle ha typ 5.000 för (minst).

För att programmera den behöver du en ordinarie nyckel. Kan tänkas att din 'trasiga' fungerar till det då du fortfarande har rfidchippet intakt i den.
Användarvisningsbild
av sony
Det var dyrt för en nyckel.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag tror det är vanligt. Hört om flera som är så där, fungerar ibland och larmar trots nytt batteri.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Finns det ej företag som sysslar med detta och gör det till "bättre" pris än Volvo ÅF? Minns något om te. x keyproffs i Malmö och det bör väl finnas på varje stor ort, eller kan de heller inte lösa det?
av least
Hold your horses... exakt vad är det som trasigt med nyckeln? Om du lägger nyckeln i kopphållar-facket, funkar inte bilen som den ska då?
av least
Har nyckeln blivit blöt nån gång? Om inte, då är det värt att ta en titt på innanmätet.
Skulle kunna vara ett trivialt fel, som kan repareras.

Och du har säkerställt att CR2032-batteriet är insatt åt rätt håll polmässigt?
Om bilen varnade för lågt batteri i nyckeln, så fungerar radiosändaren och processorn i nyckeln.
Om den sen blev "svart" trots nytt batteri så låter det som att felet är dåligt (nytt) batteri, fel isatt batteri eller trasig batterihållare.
Senast redigerad av 2 least, redigerad totalt 0 gång.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]