Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FBKEeyore
Har en XC70 idag och funderar på att köpa en ny bil till hösten.
Väljer mellan XC60 och V90 CC.

Jag har provkört båda modellerna tillsammans med frun och 2 barn (8+11år).
alla utom 1 barn tyckte man satt bekvämare i XC60 :-)

När det gäller XC60 så tvekar vi lite om bagageutrymmet är tillräckligt stort för en barnfamilj.
Vi har jämfört alla mått som finns tillgängliga och mätt själva osv.

Det är framför allt på vintern (när man ska lasta alla snowracers, pulkor mm) samt på sommaren när allt ska packas när man åker på semester. Annars har vi inget behov av ett större utrymme egentligen.
Väljer vi XC60 så kommer vi välja stålnät så att man kan packa högt.
Nya XC60 verkar mindre än den gamla i bagaget, trots att den ska vara några liter större.

Ni som har barn och XC60, är bagaget för litet?
Kanske några som har båda XC60 och V90 och kan komma med lite synpunkter?
av fragge
Gick i samma tankar som dig. V90 har ett djupare bagage men det är lägre i tak. Familjen gillade att sitta i XC60:n då de kom upp högre så det avgjorde det till XC60:ans fördel. Har inte känt behovet av ett större bagage än det som är i XC60 än så länge iallafall. XC90 gick bort då den helt enkelt är för stor och klumpig.
av Mrpandy
Vi har en XC60 av gamla modellen. Har två barn som är 8 och 10 år gamla. Dom tycker man sitter bra i XC60.

Har gjort många resor till fjällen, då med takbox, ner till Europa och har inte känt att det är för lite bagage. Vi får plats med det vi vill ha. Ska vi åka snowracer så har vi fått med 2 stycken utan problem.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag har idag en XC70 och har precis beställt en XC60 efter att frun absolut ville ha en sådan. Jag försökte in i det längsta få henne att tycka om V90 CC men det gick inte... Jag känner att jag kan leva med XC60 även om jag hellre haft en V90 CC.

Kring bagaget tänker jag att vi kört stor barnvagn i så många år i V70 och XC70 så nu när barnen är så pass stora att de inte har vagn längre så borde vi få plats.
I värsta fall får jag använda takbox när vi åker på semester, tror inte det kommer bli något problem.
av ansjo
Jag har haft V90 CC och har nu XC60 och är helt klart nöjdare med min nuvarande bil. Jag jagar, och har hundbur och utan att ändra storleken på den fick den plats även i bagaget på min XC60. Visst är det lite mindre, men det skiljer inte så väldigt mycket mellan dessa båda modeller i mitt tycke.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]