Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare har en volvo v70 2.4 140hk 2001. Motorn vibrerar på låga varv på alla växlar, känns nästan som att den går på 4 cylindrar istället för 5 då effekten inte är helt kaputt, går inte att komma över 140km/h då den inte orkar på femmans växel så den har inte full effekt.
Men när motorn har kommit över iallafall 3000 varv på 2ans växel så får den sin effekt igen typ men sen när jag växlar till 3an igen så sänks ju varvtalet igen för man växlar å så börjar den rycka å skaka igen samma på alla växlar. Kör man på låga varv skakar motorn. Tacksam för svar
Jag har nu bytt alla tändstift men den gick inte bättre, sedan drog jag ut kontakten från spridarna en efter en och spridaren längst åt vänster tror jag är sönder för bilen ändrade inte tomgången när jag drog ut den men dom 4 andra gjorde det testade även lägga kontaktek på en annan spridare å de funkade så det är väl spridaren som är sönder?

Jag kan inte hjälpa dig i frågan om SIM[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vol[…]

https://youtu.be/m7fZPE3Uzb8?si=-pNVMgwnROaySKFY

Kort version, vi har tappat våran 2:a nyckel[…]