Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Jonhi
Hej, när jag har startat min Ford och och när jag inte ger tillräckligt gas så dör den. Kan förklara så här, när motorn är kall och jag har startat för att köra iväg så har vi en lite lätt lutad backe och efter det är det nedförsbacke, jag brukar lägga i friläge för nedförsbacken. Då dör bilen. Men det går att starta igen och då dör den inte. Men idag var den väldigt svårstartad. Jag kan inget om bilar.
av Jonhi
Cox skrev: tor 15 aug 2019, 22:06 Bensin eller diesel ?
Regga dig på fordforum Sverige, så öär du få snabbare svar
Bensinare. Jag försökte regga mig där men det är omöjligt, dom har 1000 spam- skydd svårt att regga sig där.
av Cox
Låter inget vidare
Men jag skulle gissa på tomgångsmotorn.
Går den på tomgång när bilen står stilla, och dör när den rullar utan växel i ?
av Jonhi
Cox skrev: tor 15 aug 2019, 23:53 Låter inget vidare
Men jag skulle gissa på tomgångsmotorn.
Går den på tomgång när bilen står stilla, och dör när den rullar utan växel i ?

Vet inte hur jag ska svara på det. Ja, den dör när den rullar utan växel i men även när jag ger väldigt lite gaspådrag dör den också men det är när motorn är kall. Ska tillägga att motorn enligt temperaturmätaren blir varm väldigt fort, redan vid några hundra meter är den uppe i 90 grader.

Frågade en kompis som kan lite om bilar men han säger att det är tändstiftet och att jag borde byta dom. Det är där problemet ligger, jag vill inte börja byta en massa onödiga saker som kanske inte har med felet att göra.

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]