Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Det ska nog finnas ett par norrmän här som sänkt, glutta igenom "Bild på din bil"-tråden här i *90-avdelningen om du inte får något napp här.
av perr
grillchips skrev: ons 14 aug 2019, 10:14 Det ska nog finnas ett par norrmän här som sänkt, glutta igenom "Bild på din bil"-tråden här i *90-avdelningen om du inte får något napp här.
jo såg det, och ställt frågan vilket kitt, men inget svar i den tråden
Användarvisningsbild
av grillchips

perr skrev: jo såg det, och ställt frågan vilket kitt, men inget svar i den tråden
Prova att skicka direktmeddelande till berörda. Då brukar de få en extra mailnotis om att någon vill få tag på en. :)
av perr
grillchips skrev:
perr skrev: jo såg det, och ställt frågan vilket kitt, men inget svar i den tråden
Bra tips. Tack!

Prova att skicka direktmeddelande till berörda. Då brukar de få en extra mailnotis om att någon vill få tag på en. :)
Användarvisningsbild
av EjS
perr skrev:Som topic, Finns det någon här som sänkt sin V90 T8?
Börjar ledsna på min Cadillac-vägkänsla. Helvete vad den gungar :-)

Vilken sänksats använde du?
Och visa gärna en bild...
Cadillac gungar inte. Finns originalt i 3 setup, FE1, FE2, och FE3 där FE3 har styvare fjedring kalibrerad på Nürburgring, uppgraderade bromsåk med kylkanal, större motor/transmissions kylare, och spärr på bakdiffen.

Ingen jämnförelse överhuvudtaget med de Volvos jag haft.
IMG_0511.JPG
IMG_0511.JPG (47.15 KiB) Visad 1376 gånger
Just hemkommit från Lansing, Michigan där jag kollade närmare på senaste modeller.

Lycka till med sänkningen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Bilagor
IMG_0511.JPG
IMG_0511.JPG (47.15 KiB) Visad 1376 gånger
IMG_9605.JPG
IMG_9605.JPG (38.83 KiB) Visad 1376 gånger
Användarvisningsbild
av EjS
Absolut ingen fara. Faktisk riktigt konstigt att Caddy efter 50-tals gung nu ska bli elektrisk, sportig, och självkörande.

Prata om marketing mess-up.

Min FE3 är så hård att bussningar ätas upp snabbare än jag kan byta skiten. Hittade sportsbussningar till subframen som också änvänds för Corvetter. Resultatet var att påfrestningar går i styrningen så bussningar i styr-racket nu är sluta.

Men den är då också väldigt stabil i instyrning i sväng i hög hastighet.

Det är fortfarande jänk-finish på vissa saker men grejorna tåler köras hårt iövrigt.

Sneglar dock på Volvo som tjänstebil då min Toyota Avensis 2.2 går mot 40.000 mil på andra motorn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]