Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Handlar då om vänster bakdörr som inte går att öppna med inner eller ytterhandtag. När jag trycker på låsupp på fjärren så klickar det till i centrallåsmotorn. Låsknoppen rör sig inte varken ned vid låsning eller upp vid upplåsning. Drar jag i innerhandtaget så åker låsknoppen upp men dörren förblir låst.
Jag har lyckats få bort dörrsidan men sedan behöver jag er hjälp! Hur tusan skall jag få upp dörren för att fixa felet. Finns det något bra ställe att köra in skruvmejsel? Bild innifrån min dörr https://photos.app.goo.gl/4sn4ibuAVYmRWFpbA
Senast redigerad av 2 Palvi, redigerad totalt 0 gång.
Det var bland det jävligaste men efter några timmar så går dörren att öppna. Fick hugga lös låskistan med skruvmejsel och hammare till nästan ingenting återstod. Kollar man första bilden så där jag har pekfingret körde jag in skruvmejseln och drog mot mig och dörren gick upp. Men då hade jag mejsalt bort centrallåsmotorn osv. Ska till skroten imorgon och ta en låskista från en v70. Läste på ett forum att det skall vara samma som s60. Hoppas det stämmer, så skall jag passa på att ta rutan till förardörren för det är väl också samma v70/S60?
Bilagor
IMG_20190813_183722.jpg
IMG_20190813_183722.jpg (431.3 KiB) Visad 3062 gånger
Fy fan nu mår jag illa. Bytte låskistan precis. Det var ett stift mindre i kontakten på den kistan jag monterade med den passade fint i övrigt. Testade att låsa och låsa upp på knoppen i dörren och det fungerade. Men efter att ha tryckt på fjärren så är det exakt samma problem som innan!! Dörrjäveln går inte att öppna! :crying:
I natt roade jag mig med att läsa lite Volvodokument om relän och säkringar. Vänster sida i bagaget finns lite säkringar och relän. Relät jag pekar på på bilden sköter upplåsningen. Jag skiftade plats med det under som sköter låsningen för ett test. Och se på fan, dörren går att öppna! Så ett trasigt relä var huvudfelet.
Bilagor
IMG_20190815_124358.jpg
IMG_20190815_124358.jpg (665.26 KiB) Visad 2927 gånger
Hej Pavli!

Ett skolexempel på ett inlägg med frågeproblem och ”feedback”.
Har inte haft det problemet, följer ändå detta på forumet med massor av andra tips.
En vetgirig pensionär som meckar hemma och gillar dessa medlemmar med ”feedback”.

Hoppas att sommar har varit bra för dig.
Lennart

Hej! Undrar om 740 16v -88 har en fungerande lamb[…]

Borde inte eventuell plastmutter sitta på […]

Länkarmsbussningsverktyg

Verktyg för borttagning och installation av l[…]

D4 VEA dricker olja

Det här hålet känns väldigt k[…]