Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SKJ313
Når jeg gir gass og deretter slipper gasspedalen, så hører jeg en svak "fffff"-lyd fra framvagnen. Lyden varer bare et sekunds tid. Hørte det tydelig her om dagen da jeg tilfeldigvis kjørte med vinduene åpne. Har aldri lagt merke til dette før, men så kjører jeg jo stort sett med vinduene lukket. Kan kan det være lekkasje fra turboen, er det bare normal lyd fra turboen (eller noe annet) og ikke noe å uroe seg over? :-)

MY17 V90 D4 AWD, 5.700 mil.
Användarvisningsbild
av grillchips
Det är väl bara ett klassiskt dump-ljud från turbon? Min T5 låter likadant, framförallt i lägre hastigheter och jag gasar hastigt och släpper.
av SKJ313
grillchips skrev:Det är väl bara ett klassiskt dump-ljud från turbon? Min T5 låter likadant, framförallt i lägre hastigheter och jag gasar hastigt och släpper.
OK - takk for svar, høres ut som det samme, ja. Da trenger jeg nok ikke uroe meg. ;-)
Användarvisningsbild
av grillchips
Nånting pyser sådär härligt klassiskt likt en dump iaf.
av least
Xanthopteryx skrev: tis 13 aug 2019, 10:56 Torde väl vara återcirkulerande dump?
Ber om ursäkt, jag menade att VEA saknar öppen (mot atmosfär) dumpventil.
Och utan denna så är det svårt att få det klassiska /"coola" dump-ljudet.

Du mer än antyder att det inte skulle finnas[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]