Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rejsbo
Kan de här va nåt, istället för original H7 på helljus...??

http://www.blocket.se/vi/9602015.htm?ca=11_s
Användarvisningsbild
av ER
Har för mig att dessa har/har haft exakt samma kit som xenonkungen. Skulle dock inte sätta en billig sats i helljuset pga att det åker på och av hela tiden och billia prylar pajao snabbare än bättre saker utan lagt nån krona till för bättre sats med kalitetslampor/ballaster och där 5000K finns som alternativ, 6000K är på tok för blått/svagt ljus på helljuset där 5000K är lagom om man är ute efter maximalt ljus dvs.
Användarvisningsbild
av rejsbo
Kan man sätta på extraljus på en V70II...??

HELLA COMET 200FF XENON 4.995:-/SATS
Kompakt Xenon-strålkastare med mycket bra ljusutbyte.
Antracitgrått hus. Sats om 2. Ord ca-pris 5.900:-/sats.

Volvobutiken.... http://brabil.se/fileadmin/butiken/VBsept07_ed3.pdf
Användarvisningsbild
av ER
rejsbo skrev:Kan man sätta på extraljus på en V70II...??

HELLA COMET 200FF XENON 4.995:-/SATS
Kompakt Xenon-strålkastare med mycket bra ljusutbyte.
Antracitgrått hus. Sats om 2. Ord ca-pris 5.900:-/sats.

Volvobutiken.... http://brabil.se/fileadmin/butiken/VBsept07_ed3.pdf
Kommer man säkert att kunna göra.
Tycker 5000 riksdaler är på tok för dyrt för så små ting som Hella Comet som ändå inte kan matcha riktiga extraljus, visst blir dom bättre med xenon men aldrig lika bra som riktiga extraljus.
Gör dig en tjänst och köp Bosch Big Knick 225 eller Hella Rallye 3003 för 550kr/st, xenonkonvertera dessa med sats som har 4300K-lampor för runt 1500kr, då har du för 2500kr bättre ljus än vad du får för 5000kr med Comet:erna.
Gillar man inte att ha 2-3 ljus i nosen så köper man LigthtOn-bågen vilken är mycket bar och genial produkt som sitter som berget på P2:or och då tar bort dom när dom inte behövs/när man parkerer där folk inte kan skilja på ditt och mitt, och när dom behövs är utseendet av underornad betydelse för då är det ändå mörkt ute och säkerheten är viktigare.
Då har du för 5000kr fått det du klarar dig på och valuta för pengarna jmfr små lampor vars reflektorer ändå är för små för att göra sig gällande riktigt.
Användarvisningsbild
av rejsbo
Jag har 3 st hella 3000, klarglas på gammeln. Kanske dom går att konvertera....?? Åtminstone två av dom...
Användarvisningsbild
av ER
Det går, den har ju H1:or likt mina Navigator jag fixat om till 45W xenon från 130W Halogen och det blir ljusmatta värd namnet med bredd och längd utan dess like och extremt välkommet nu i mörkret. Finns även H3:or men ej i xenonfotutförande (Ligtforce lampan). Lite pill bara men det är det värt för utfallet av ljusmängden.
Blir billigast att köpa 1,5 set av xenonkungen, välj om möjligt dock kit med färgtemp på 4300 eller 5000K i ljustemp för maximalt ljusutbyte. Behöver inte blir dyrare att köpa 1,5 kvalietskit mot 2 kit av billigt märke/kvalitet.
Användarvisningsbild
av rejsbo
Ja, det blir nog till att göra så.... Kanske bäst med båge då, men hur går det med parkeringshjälpen där fram.. då larmar väl den hela tiden??
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]