Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jx123
Hej,

Köpte nyligen en XC90 MY18. När jag nu stängde av airbag på passagerarsidan så dyker det upp ett meddelande i förardisplayen ("Passagerar Airbag avstängd. Vänligen bekräfta."), som jag inte lyckas få bort.

Ska vara "O-knappen" på rattens högra sida har jag förstått, men det fungerar inte. Har försökt med massa kombinationer och timingar men inget funkar.

Vad gör jag för fel? Finns det något "trick"? Eller är något trasigt?
Hej,

Det försvinner av sig själv. Råkade ut för exakt samma sak men så en dag var det bara borta.
Har ett svagt minne att man fick en fråga samt att man bekräftade avstängning två gånger i förardisplayen.
av JimmyK
Är rattknapparna som inte fungerar som de ska, är ett känt fel på Xc90 och lösningen är att byta blinkersspaken då styrningen sitter i den. Har haft detta felet på två av mina Xc90
av jx123
Tack! Misstänkte att det måste vara något fel. Nu när jag testar märker jag även att knappen för röststyrning inte heller fungerar som den ska. Blir till att åka till Volvo i veckan.
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]