Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danielalexander
Märkte en jävligt skum sak nyss, va på Ica nydligen (handlade mjölk 😂) och där gick det att låsa utan problem, men när jag parkerade hemma igen (ca 12 min senare) så gick det inte att låsa med dosan.. Trodde batteriet i dosan var slut, så gick upp och hämtade reservnyckeln, men samma där.. Det går fan inte att låsa med dosan. 😔 Fick köra en nödlösning och låsa alla dörrar ”manuellt” och låsa förardörren med nyckeln men då är ju fortfarande bagageluckan olåst och larmet är ju inte aktiverat.. Nån som har haft samma problem och vet nån lösning..

Volvo V70II 2.4D -10
Användarvisningsbild
av Steffe3
Prova att "slå" (inom rimligt våld förstås ;p) igen dörrarna du har haft öppna några gånger, händer likadant på en av mina dörrar. Troligen börjar låskistan/brytaren ge sig vid den dörren som inte får ordentlig signal.
Användarvisningsbild
av apersson850
Åtminstone på bilar med keyless går det inte att låsa om inte alla dörrar och bakluckan signalerar stängt, samt att automatlådan måste signalera att den är i P-läge.
Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]

Älskar berättelser med lyckliga slut! Ta[…]

Problem s40 2006

Kan det vara det spökande kontaktstycket i so[…]

Var ute en stund igår och valde då att[…]