Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PaleoProgrammer
Hej, vill ha era tankar om nappa/nubuck kontra enbart nappa för en v90 r. Har tyvärr inte möjlighet att prova helskinnet så vill ha lite synpunkter här. Tack på förhand :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
För egen del sitter jag absolut bäst i de ventilerade Nappa-stolarna.
Tycker att R-stolarna är för hårda och klämmer åt för mycket, men för andra passar dessa bättre.

Sen är det inte fel med fläktar för varma dagar och lite massage som också finns i dessa :-)
Användarvisningsbild
av TommyP86
Helskinnet är inte skönt, det är svettigt och tätt. Ventilerat nappa är förstås väldigt skönt, rätt mjuk stol också. Personligen föredrar jag alcantara, eftersom stolen är lite ”kramig” och alcantaran gör att man sitter still. Brukar få ont i ryggen av skinn, sitter och spänner mej för att inte halka runt. Men det är väldigt individuellt, en fråga utan facit.
av PaleoProgrammer
Min tanke är att helskinnet kommer sittas in och efter ett tag vara minst lika skönt som nubucken, och stå emot lite mat o fettfläckar bättre (barnfamilj). Priset är ju samma så undrar om inte ren nappa är det smartare valet.

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)