NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kostas
Hejsan.
Har nu haft min V70 i några år och tänker byta till en V50 T5 R-design med Medea fälgarna. De är ju snygga.
Men jag tänker även behålla mina 19" R-fälgar jag har nu på V70:n.
Nu undrar jag: Passar de fälgarna på V50?
Vill gärna veta om det finns nån som testat. Svara helst INTE bara med en bultcirkelguide då den inte ger svar på frågan. Jag har fattat för att själva bultmönstret är detsamma på båda, nämligen 108/5, men vet inte hur det är med ET o själva navhålet.....

Hur breda däck klarar V50:n? Har 235/35 på 19 tummarna
Användarvisningsbild
av Funk
Centerhålet är inte samma på V70 och V50, men troligen passar dina fälgar med andra centreringsringar..

19*8" med 225/35-19 fungerar i alla fall på V50 utan sänkning, med fälgar Ace Panther, jag skall se om jag kan få reda på offsett på de som passar..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Kostas
Funk skrev:Centerhålet är inte samma på V70 och V50, men troligen passar dina fälgar med andra centreringsringar..

19*8" med 225/35-19 fungerar i alla fall på V50 utan sänkning, med fälgar Ace Panther, jag skall se om jag kan få reda på offsett på de som passar..

/Thomas
Det är vad jag oxå hört, att hålet skiljer sig. Om det är mindre på V50:n så borde det gå med centreringsringar, som du säger. Var kan man hitta såna? Priser?
Om det däremot är större på V50:n så blir det knivigare.
Väntar med spänning på mer info då....:)
Användarvisningsbild
av Funk
V70 har 65,1 mm
V50 har 63,4 mm
Replicafälgar ( R ) brukar ha 67,1 , Specialfälgar har dessa dentrumringar i sitt standardsortiment, din fälghandlare kan beställa dem om han inte redan har dem i lager...

En arbetskollega har som sagt ACE Panther och han trodde det var ET45 på hans..
R-fälgen är väl ET43 så det borde passa..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Kostas
Funk skrev:V70 har 65,1 mm
V50 har 63,4 mm
Replicafälgar ( R ) brukar ha 67,1 , Specialfälgar har dessa dentrumringar i sitt standardsortiment, din fälghandlare kan beställa dem om han inte redan har dem i lager...

/Thomas
OK, tack för hjälpen. Ska bli kul att smäcka på 19":arna nästa vår då ;)
Undra hur det blir med sänkning på det......
Användarvisningsbild
av Kostas
Funk skrev:V70 har 65,1 mm
V50 har 63,4 mm

/Thomas
OK, tack för hjälpen. Ska bli kul att smäcka på 19":arna nästa vår då ;)
Undra hur det blir med sänkning på det......
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

.. damasken o packningarna är inte gjorda o[…]

Ja, men hade köpt 4x5L av någon av dess[…]

Lammullstrissa käkar repor men är du ova[…]

Trasig Renault Scenic

Det gäller att börja i tid. […]