Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Outloud
Hejsan!
Volvo har rabatterad pris på Polestar. Jag undrar ni som har gjort en Polestaruppgradering, är ni nöjda med resultatet?
Jag tänkte uppgradera min Volvo xc60 T5 årsmodell 2019 med Polestar. Är det värt det?

Tack
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Outloud skrev:Hejsan!
Volvo har rabatterad pris på Polestar. Jag undrar ni som har gjort en Polestaruppgradering, är ni nöjda med resultatet?
Jag tänkte uppgradera min Volvo xc60 T5 årsmodell 2019 med Polestar. Är det värt det?

Tack
Helt klart värt det, efter uppgradering så synkar motorn och lådan såsom man förväntar sig att de ska synka, lite tråkigt att man ska behöva betala för det bara... Responsen i mellanregister lirar mycket bättre och känslan är nu att man har 253hp, innan kändes T5an tämligen slö för att ha 250hp enligt min mening.

Efter uppgraderingen så känns det som att bilen agerar som Dynamic gjorde innan uppgraderingen när du har Comfort mode inställt, dock ligger den inte i de höga varvtalen som Dynamic gör. Dynamic efter uppgradering är väldigt körglatt :D

Summa summarum, jag tycker helt klart det är värt de 6900kr det kostar just nu medan 9200kr, njaeee...

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

av Outloud
Tack för din åsikt volvordesign89. Vet du eller nån annan angående bensinförbrukningen? Har svårt att tro att det är samma bensinförbrukning med optimeringen?
Användarvisningsbild
av Rillee
Fick polestar installerad i fredags i min s60 t5. Man märker skillnaden men om det är värt 9200 kan man diskutera. Som tur hade Bilia 20% rabatt härom veckan så det gick på 5600
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Rillee skrev:Fick polestar installerad i fredags i min s60 t5. Man märker skillnaden men om det är värt 9200 kan man diskutera. Som tur hade Bilia 20% rabatt härom veckan så det gick på 5600
5600 är ju klart bättre värt det
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Outloud skrev:Tack för din åsikt volvordesign89. Vet du eller nån annan angående bensinförbrukningen? Har svårt att tro att det är samma bensinförbrukning med optimeringen?
Vet inte om det är placeboeffekten eller något men jag tycker den går lite snålare faktiskt, man behöver inte varva lika mycket vid omkörningar längre och jag ligger nästan alltid på +10-15km/h så det kan ligga något där. Upplevelsen är i vilket att den inte drar mer än innan uppgraderingen.

Användarvisningsbild
av LazerHawke
Volvordesign89 skrev: sön 11 aug 2019, 19:07
Outloud skrev:Tack för din åsikt volvordesign89. Vet du eller nån annan angående bensinförbrukningen? Har svårt att tro att det är samma bensinförbrukning med optimeringen?
Vet inte om det är placeboeffekten eller något men jag tycker den går lite snålare faktiskt, man behöver inte varva lika mycket vid omkörningar längre och jag ligger nästan alltid på +10-15km/h så det kan ligga något där. Upplevelsen är i vilket att den inte drar mer än innan uppgraderingen.

Det stämmer den går snålare för du behöver inte nyttja samma kraft efter optimeringen:)
av Outloud
Oj vilken otur jag hade jag kunde ju spara lite mer pengar. nåväl blir väl nått åt 7 lax för mig :/.

Tack för din åsikt.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]