Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Hej . Bilar genom Tyskland just nu och det känns som att AC la av. Den är inte helt död men den kylar inte ner vouoen i bilen. Jag har kört 1100 km och stannat bara en gpng för att tanka ca 10 min,en lunch 30 min och en paus på 20 min.
Har npgon varit med om detta innan ?
Xc90 2017 D4
Användarvisningsbild
av fjohan82
Är det samma hastighet på luften i utblåsen som innan, bara det att det är kylan som inte är som innan...?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Körde ner till Kroatien för några veckor sedan när det var 35+ grader. Visst blåste det inte lika kallt men nog kylde den ner kupén som vi ville.

Bara den som satt på 3e sätesraden som klagade lite då vi inte har 4 zon klimat med ac där bak.
Användarvisningsbild
av sony
Den blåser svagt. Nästan ingeting. Jag tog en paus på 30 min och nu funkar AC . Resan fortsätter imorgon och jag har ca 800km att köra. Vi får se om den läger av
av least
Slå på intern cirkulation, och maxfläkt då ska det bli kallt.
Om inte, då är antagligen fläkten trasig.
Användarvisningsbild
av sony
Lite uppdatering. Igår stannade jag i ca 30 min och AC fungerade utan problem fram till hotellet. Imorse gick jag upp kl 0800 och parkerade bilen i GBG i garaget idag kl. 2200. Ac fungerar utan anmärkning. Ska sova lite och imorgon kör jag till Stockholm . Jag uppdaterar er imorgon .
Det känns väldigt konstingt eftersom AC tappade styrkan helt igår . Vet inte riktigt vad som orsakade detta men idag pressade jag bilen nästan lika mycket som igår.
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]