Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kuylis
Hej på er! Ny på forumet och skulle behöva lite hjälp med att hitta en liten del till min kära Volvo :)

Jag var med om en liten "fender bender" där jag tappade främre regskylt och luckan till bogserkroken. Jag har letat efter en ny lucka för kroken men kan inte finna den någonstans. Jag hittar runda luckor men inte den som jag tror jag behöver. Jag bifogar en bild på hur mitt "hål" ser ut. Det kanske är jag som inte fattar... Extremt tacksam för all hjälp jag kan få :-)
IMG_20181111_141008.jpg
IMG_20181111_141008.jpg (1.83 MiB) Visad 1723 gånger
Senast redigerad av 1 Kuylis, redigerad totalt 0 gånger.
av stevvee
Kuylis skrev:Hej på er! Ny på forumet och skulle behöva lite hjälp med att hitta en liten del till min kära Volvo :)

Jag var med om en liten "fender bender" där jag tappade främre regskylt och luckan till bogserkroken. Jag har letat efter en ny lucka för kroken men kan inte finna den någonstans. Jag hittar runda luckor men inte den som jag tror jag behöver. Jag bifogar en bild på hur mitt "hål" ser ut. Det kanske är jag som inte fattar... Extremt tacksam för all hjälp jag kan få :-)
IMG_20181111_141008.jpg
Tror du postat i fel formdel. Det ser ut som förra generationens XC60 och inte nya.
Skulle tro att det är enklast att köpa en helt ny. Kostar inte många kr och sen får du lacka den.
av Kuylis
Hej, ja jag vill gärna köpa en ny del till den, det kanske inte framgick? Problemet är att jag inte hittar just den delen... Jag får fram runda lock, men inte lock som passar den formen jag söker.

Har jag lagt i fel forumdel? Ok, ska jag kolla på... sorry i så fall :)
Användarvisningsbild
av RichardCardell
Hej, har köpt den delen på bilia och den finns att köpa utan några problem. Sa bara till dem att jag skulle ha täckkåpan till bogseröglan och fick rätt. Ska se om jag hittar rätt nummer till dig när jag kommer hem imorgon EM.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Åk till en volvohandlare och uppge ditt reg-nummer så får du väl rätt? Brukar levereras grundlackade. Man kan lackera själv med sprayburk. Gjorde så på en liknande lucka. Det blev bra.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]