Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ejnork
Hej!

Finns det något sätt att istället för att sensorerna går på när jag närmar mig något med fronten i låg hastighet att 360 kameran sätts på istället? Smidigare att bedöma avstånd m.m. med kameran än med sensorerna.

Som den gör när jag lägger i backen.
av stevvee
ejnork skrev:Hej!

Finns det något sätt att istället för att sensorerna går på när jag närmar mig något med fronten i låg hastighet att 360 kameran sätts på istället? Smidigare att bedöma avstånd m.m. med kameran än med sensorerna.

Som den gör när jag lägger i backen.
Har inte hittat men när jag vill ha det är det snabb ”swajpning” höger och trycker på kamera knappen. Tar en sekund max
av Cokeisit
Detta önskar jag oxå. Jag använder aldrig park assist utan förlitar mig på 360 istället. Jag tycker det är synd att Volvo inte har kombinerat 360 med park assist för oss som har båda tillvalen. Känns rätt meningslöst att titta på en statisk bild med blinkande sensorer när man har 360 i bilen.
av Pellemobil
Vet att man kan flytta runt ikonerna på sidan för applikationer, kanske man kan flytta kamera ikonen för att göra den lättare tillgänglig?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av ejnork
Tack för alla tips!

Har gjort som ni, lagt i backen en snabbis eller swipeat och tryckt på ikonen men det känns meckigt.

Märkligt att den inte går på per automatik bara.
av stevvee
ejnork skrev:Tack för alla tips!

Har gjort som ni, lagt i backen en snabbis eller swipeat och tryckt på ikonen men det känns meckigt.

Tycker själv automatiken är dryg som bara den, piper i köer och får spel när man tvättar bilen så den bra tjuter. Och trycker man av den så är den igång lika snabbt.
av ejnork
stevvee skrev: ons 07 aug 2019, 14:08
ejnork skrev:Tack för alla tips!

Tycker själv automatiken är dryg som bara den, piper i köer och får spel när man tvättar bilen så den bra tjuter. Och trycker man av den så är den igång lika snabbt.
Automatiken rörande sensorerna håller jag helt med om, däremot vore automatik med 360-kameran nice.
Det går! På nåt sätt :) Jag lyckades på nåt sätt få det till att fungera så som TS beskriver. I låg hastighet gick frontkameran eller 360 igång (beroende på vad jag hade valt sist). Osäker på hur jag gjorde för att aktivera detta, men kan se om jag kan få det att funka igen. Disclaimer: Det kan ju eventuellt ha varit en bug... men tvivlar då det funkade även efter omstart av bilen senare på dagen.
av stevvee
barcusmrandt skrev:Det går! På nåt sätt :) Jag lyckades på nåt sätt få det till att fungera så som TS beskriver. I låg hastighet gick frontkameran eller 360 igång (beroende på vad jag hade valt sist). Osäker på hur jag gjorde för att aktivera detta, men kan se om jag kan få det att funka igen. Disclaimer: Det kan ju eventuellt ha varit en bug... men tvivlar då det funkade även efter omstart av bilen senare på dagen.
Frontkameran fungerar så att den går igång under 15/20 km/h om du väljer frontkameran vid ex parkering eller så.

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)