Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Verkmästarn
epostaren skrev: tis 06 aug 2019, 22:03 Med Polestar blir bilen som den skulle vara från början...
Har du kört S60 både med och utan?
av Andigo
epostaren skrev:Inte S60, men min V60 2019 med samma motor som uppgraderades med Polestar i måndags.
Är skillnaden markant märkbar?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
epostaren skrev: ons 07 aug 2019, 06:49 Ja, en helt annan bil känns det som.
Kan du utveckla lite för en nyfiken hur du upplever skillnaderna?
Användarvisningsbild
av epostaren
Snabbare respons när man trycket på gasen. Det som jag inte var nöjd innan uppdateringen var bl.a. när man kom till en korsning eller rondell att gasresponsen hade en liten men tydlig fördröjning innan bilen drog iväg. Denna fördröjning var det som gjorde att jag optimerade bilen och fördröjningen är borta👍😀
Användarvisningsbild
av LazerHawke
epostaren skrev:Snabbare respons när man trycket på gasen. Det som jag inte var nöjd innan uppdateringen var bl.a. när man kom till en korsning eller rondell att gasresponsen hade en liten men tydlig fördröjning innan bilen drog iväg. Denna fördröjning var det som gjorde att jag optimerade bilen och fördröjningen är borta👍😀
95 eller 98 oktan?
av Lingon25
Polestardude skrev: lör 08 jun 2019, 23:12 Jag beställde en S60 den 8 Maj (Vecka 19) och i appen står det leverans vecka 39. Sista ändringsdatum var 31 Maj vecka 22.
Någon som har nyligen beställt en S60 och kan berätta lite om sin resa från beställning till leverans? Hur lång tid tog det efter att statusen ställde om till på väg till Volvohandlaren? Hur lång tid tog det innan bilen byggdes efter sista ändringsdatumet?

Bilen:
S60 T5 R-Design + Polestar Optimerad
Onyx Black
Teknikpaket
Klimatpaket
Hej
Ny på forumet!
Konstigt att det kan skilja så mycket på leveransbeskeden.
Jag beställde en S60 den 6 Maj (Vecka 19) och i appen står det leverans vecka 42. Sista ändringsdatum var !4 Juni
Orderbekräftelsen från Nybergs Bil var påskriven av säljaren den 22 maj?

S60 T5 R-DESIGN
Klimatpaket Pro
Teknikpaket Pro
Ice White Solid
T5
Drag, delbart
Stänkskydd
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12