Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kisoff
Bytte belägg och skivor fram på min xc70 -14 och när jag skulle provköra så sjunker pedalen och den bara bromsar bak? Kan en bromskrets bara lägga av så där? Har inte haft loss några nipplar/slangar och nivå i behållaren är det. Inga meddelanden på instrumentpanelen heller... nån som vart med om detta eller vet nåt?
Med vänlig hälsning Marcus
av Kisoff
Ska plocka loss det igen å kolla så allt löper fint å lätt, kan det ja med att jag tryckte tillbaks kolvarna i botten tro? Dom gick lätt att trycka tillbaka tyckte jag.
av Kisoff
Jo jag har pumpat på pedalen flera ggr, även provkört en bra sväng. Testade att tvärnita oxå och abs funkade. Misstänker att jag har tryckt tillbaks kolvarna för långt, låter löjligt för det har aldrig hänt mej förut men ska plocka isär skiten imorrn å kolla👍
Användarvisningsbild
av Funk
Man kan inte trycka tillbaka kolvarna för långt. Något annat har gått fel..

/Thomas
av Nelsson
Bromsservon är ju just bara en servo inget annat så där är inte felet. Hur vet du att det bara bromsar bak? Går pedalen i botten när du bromsar vid körning?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

av Kisoff
Provbromsade på grusväg och det märktes att den bromsar mest bak, ja pedalen sjunker när bilen är i gång, även när den inte är igång fast inte lika lätt.. huvudbromscylinder kanske? Bökigt att byta isf?

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]