Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magnus1963
Finns det någon som ersatt powershift lådan med en geartronic ?
Alternativt konverterat en powershift automat till manuell ?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Nu är ju jag inte ute efter att testa, så jag kan inte säga vad bilen skulle tycka (antagligen blir den inte speciellt glad, men man vet aldrig. Fungerade ju fint med ABL tex). Men möjligheten finns.
typ.png
typ.png (1.51 KiB) Visad 1848 gånger
växellådemodell.png
växellådemodell.png (1.71 KiB) Visad 1848 gånger
av Magnus1963
ABL vad är det?
Dessa två bilder var är det något, är det från den sk configen, kan van där välja bland de alternativ som syntes på bilden?
Var ser man dessa inställningar något man kommer åt med kodinstrument eller?

Med vänlig hälsning,
Magnus
Användarvisningsbild
av Steffe3
ABL är kurvljus på Volvoianska ;p

Det är bilder från VDASH, ett program som kan ändra i carconfig. Men man kan antagligen förstöra saker i värsta fall också, så alla ändringar där är på egen risk.
av Magnus1963
Ok då vet jag, blir nog tvungen att behålla Powershift lådan bökigt att hitta en sådan i bra skick till vettigt pris tyvärr!
Någon som har tips på var man hittar en till bra pris eller en som renoverar lagar trasslande Powershift låda!

Med vänlig hälsning,
Magnus
av Magnus1963
En kontakt på volvo kollade på bilen och provkörde, han sa att det ej är lådan utan en vakuum läcka som gör att motorn tappar effekt på tomgång vilket gör att växellådans styrenhet får fel signaler och därför inte reagerar på rätt sätt!
Hoppas det stämmer blir avsevärt billigare!

Magnus
Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]

Älskar berättelser med lyckliga slut! Ta[…]

Problem s40 2006

Kan det vara det spökande kontaktstycket i so[…]

Var ute en stund igår och valde då att[…]