Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av splike
hejsan vet någon vad en felkodsundersökning kostar på ett ungefär o hur lång tid det kan ta .Har en 855se 2,5 96a :)
Användarvisningsbild
av splike
Tack för ditt svar =) Men när ja ringde Bilia o frågade så skulle de ha från 875-1575 för en undersökning så det blir nog någon annan som får göra det, tyckte det lät lite dyrt för något som bara tar ett par minuter.
Användarvisningsbild
av Phantom
Synd att dom inte verkar vilja hjälpa dig, men jag har också hört att det är skillnad mellan Bilia's verkstäder.
Men det finns ju andra som kan hjälpa dig som sagt, och de tar nog inga 875.- - 1575.-. Sa de varför det skulle kosta så mycket?
av Psyko
splike skrev:Tack för ditt svar =) Men när ja ringde Bilia o frågade så skulle de ha från 875-1575 för en undersökning så det blir nog någon annan som får göra det, tyckte det lät lite dyrt för något som bara tar ett par minuter.
Och med det menas säkerligen mer än en avläsning..........
Användarvisningsbild
av splike
Första avläsningen skulle kosta 875:- men hittade de inget så skulle de göra en undersökning till . Det var på Bilia i Malmö (Jägersro)
av timebandit
Phantom skrev:Synd att dom inte verkar vilja hjälpa dig, men jag har också hört att det är skillnad mellan Bilia's verkstäder.
Men det finns ju andra som kan hjälpa dig som sagt, och de tar nog inga 875.- - 1575.-. Sa de varför det skulle kosta så mycket?

Ja, detta är väl inte så farligt? Om du bara förstått vad dem menar... Dem vill inte bara ta ut felkoden åt dig utan dem vill även hitta felet och det är det som kostar såpass mycket. Att BARA ta ut felkoden kostar kanske runt 300:-
Så det gäller att göra sig förstådd.
Ring tillbaks å säg att du BARA vill ha ut felkoden utan felsökning så skall du få se att det blir billigare =)
Användarvisningsbild
av splike
Ok tack. de kanske missuppfattade mig så jag får ringa dit igen o höra

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]