Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lyfter denna tråden då jag har haft min V60CC i snart 4 veckor å upplever samma sak som trådskaparen upplevde.
Det börjar brusa o tjuta runt a-stolparna backspeglarna i motorvägsfart.
Både jag o sambon har reagerat på det.
Känns lagom kul när bilen kommer gå 10 mil om dagen på motorväg. :-(
Jag är väldigt missnöjd med ”vägbullret” i min nya XC60 som jag hämtade ut för 1 månad sedan. Ska in och påtala detta för firman nästa vecka. Kör på 20” däck, märkta Vol.

Man märker att från ca 90km/h och uppåt så låter det en hel del. Inte bara vägljudet utan nått resonansljud typ.
av RYN
Min V60 ska in för byte av gummilisten som omger rutan i förardörren. Förhoppningsvis blir vindbruset lite mindre efter denna åtgärd.
Det hemska vägljudet får jag väl leva med så länge jag har kvar dom vansinniga 20''-hjulen.
av Andigo
RYN skrev:Min V60 ska in för byte av gummilisten som omger rutan i förardörren. Förhoppningsvis blir vindbruset lite mindre efter denna åtgärd.
Det hemska vägljudet får jag väl leva med så länge jag har kvar dom vansinniga 20''-hjulen.

Nu säger jag inte detta för att du ska ta illa upp. Utan jag undrar vad detta är för storlekstrend på hjul vi har hamnat i?

Bensinmodeller är de minsta man kan välja 18tum och jag ser dagligen folk som har 20tums däck på bilen.

Om de inte hänt något magiskt med bilindustrin på de senaste 3 åren så säger det väl sig självt att sådana lågprofil däck kommer föra oväsen?

Jag tycker det är tråkigt att man inte ens har som val att välja ballongdäck. För dom som faktiskt bryr sig om ljudkomforten.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av RYN
Andigo skrev: lör 03 aug 2019, 20:58
RYN skrev:Min V60 ska in för byte av gummilisten som omger rutan i förardörren. Förhoppningsvis blir vindbruset lite mindre efter denna åtgärd.

Nu säger jag inte detta för att du ska ta illa upp. Utan jag undrar vad detta är för storlekstrend på hjul vi har hamnat i?

Bensinmodeller är de minsta man kan välja 18tum och jag ser dagligen folk som har 20tums däck på bilen.

Om de inte hänt något magiskt med bilindustrin på de senaste 3 åren så säger det väl sig självt att sådana lågprofil däck kommer föra oväsen?

Jag tycker det är tråkigt att man inte ens har som val att välja ballongdäck. För dom som faktiskt bryr sig om ljudkomforten.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag håller fullständigt med dig om storlekstrenden.

Jag köpte en demobil utan möjlighet att påverka fälgval som det dessutom satt dubbdäck på då. På något vis lyckades jag intala mig själv att det skulle vara OK när sommarhjulen kom på... Min förra bil rullade ju på 275 breda RFT-däck och hade väldigt bra komfort.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]