Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
De gamla saabarna hade ju drev av härdad kexchoklad i sina växellådor dock
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Det blev en 2.4d 2010 med 27000 mil på mätaren manuell momentum. Lite småfix som kärvande handtag bakluckan, halvbra skivor bak men fin i lacken och bara två blämmor ovanför vindrutan. Bilen är nybesiktigad med blankt papper. Körde hem den mestadels landsväg men kanske 15 mil motorväg i 120. Drog 0,52l/mil helt otroligt tycker jag.

Bild
av KalleJ
Grattis! Snyggt ju massa lull lull.

Men visst känns dörrhandtagen fel när de öppnas utåt istället för snett upp? :-/ :nerd:
Saknar dok mest sportstolarna och dubbla solskydden.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Japp men jag har ju tabbat mig... Provkörde aldrig värmaren. Den funkar inte. Slår ifrån på direktstart... Jag får felsöka med Vida men den ligger i min andra V70 som står i Nyköping 20 mil hemifrån med spräckt tätning till turboröret...
Användarvisningsbild
av Derank
Lägg en blöt trasa runt vänster backspegel, så gjorde jag på kollegans v50 igår,

Var bara att radera felkodenom för många misslyckade startförsök sedan small den igång.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av Rådlös
Prova att dränka in en Wettexduk (diskbänkduk) med iskallt vatten och håll mot tempsensorerna på undersidan av backspeglarna. Dessvärre kan jag inte säga vilken sida, höger eller vänster, som går till värmarens styrdata. Men tag med en assistent och håll under båda speglarna på samma gång. Starta värmaren och låt den gå i omkring 10 minuter om det låter sig göras. Om man bara låter den gå i korta omgångar så är risken stor att den sotar igen. Får den gå i ungefär 10 minuter så bränner den bort eventuellt sot.
Tempsensorerna ser ut ungefär som nitskallar och sitter som sagt på undersidan av ytterbackspeglarna.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Rådlös skrev:Prova att dränka in en Wettexduk (diskbänkduk) med iskallt vatten och håll mot tempsensorerna på undersidan av backspeglarna. Dessvärre kan jag inte säga vilken sida, höger eller vänster, som går till värmarens styrdata. Men tag med en assistent och håll under båda speglarna på samma gång. Starta värmaren och låt den gå i omkring 10 minuter om det låter sig göras. Om man bara låter den gå i korta omgångar så är risken stor att den sotar igen. Får den gå i ungefär 10 minuter så bränner den bort eventuellt sot.
Tempsensorerna ser ut ungefär som nitskallar och sitter som sagt på undersidan av ytterbackspeglarna.
Vänster, höger har ingen på bilarna i den här delen (åtminstone V70, gissar att det gäller samtliga dock).
av berrabus
@dieselmagnus, Ser riktigt najs ut.
Har precis börjat leta efter en liknande men tycker dieslarna har ett lite för högt pris just nu. Sålde en för 1 år sedan och verkar nästan som det negärs mer idag än då.

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Fortfarande fram till de årsmodeller som bli[…]